|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Deprem tehlikesi ve riski kavramlarının benimsetilmesi ve farklı yöntemlerle deprem risk değerlendirmesi uygulaması becerisinin kazandırılması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Deprem tehlikesi ve risk çözümlemeleri konularının hem kuramları hem de uygulamalarıyla bağlantılı temel kavramları tanımlayabilme |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Herhangi bir örnek olay üzerinde olasılıksal (probabilistik) veya belirleyici (deterministik) tehlike çözümlemeleri yaparken temel bilgilerini uygulayabilme |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Binalar ve hayati yapılar üzerinde deprem risk değerlendirmesi uygulaması yaparken farklı yöntemlerden yararlanabilme |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Depremin mühendislik parametreleri,Olasılıksal sismik tehlike analizleri,Deprem risk analizleri,Yerel zemine bağlı tehlike analizleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarihsel - aletsel dönem sismisitesi Deprem kaynağı Faylanma Merkezüssü Odak Fay tipleri | Konu anlatımı ve uygulama |
| 2 | Depremin mühendislik parametreleri: Pik değerleri, tepki spektrumu | Konu anlatımı ve uygulama |
| 3 | Yer hareketi azalım ilişkileri, PGA, PGV ve SA azalım ilişkileri | Konu anlatımı ve uygulama |
| 4 | Kesinsel (deterministik) deprem tehlikesi analizi: Senaryo depreme bağlı tehlike analizi | Konu anlatımı ve uygulama |
| 5 | Kesinsel (deterministik) deprem tehlikesi uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
| 6 | Deprem katalogları, katalog güvenilirliği, sismik kaynak bölgelemesi, arka plan kaynak ve sismisite, yineleme ilişkileri | Konu anlatımı ve uygulama |
| 7 | Olasılıksal deprem tehlikesi analizi Aşılma olasılığı | Konu anlatımı ve uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | SeisRisk programının tanıtımı ve olasılıksal sismik tehlike analizleri | Konu anlatımı ve uygulama |
| 10 | Olasılıksal sismik tehlike analizleri uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
| 11 | Yerel zemine bağlı tehlike analizleri | Konu anlatımı ve uygulama |
| 12 | Deprem risk analizlerine giriş: Şiddet - spektral yerdeğiştirme esaslı hasar görebilirlik ilişkileri | Konu anlatımı ve uygulama |
| 13 | Bina - altyapı hasargörebilirlik ilişkileri: Binalar, diğer yapılar, yapısal olmayan elemanlar, altyapı elemanları, can kaybına ait ilişkiler | Konu anlatımı ve uygulama |
| 14 | HAZUS ve StrucLoss programlarına giriş | Konu anlatımı ve uygulama |
| 15 | Deprem risk analizleri uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Geotechnical Earthquake Engineering, by Steven L. Kramer, Prentice Hall, 1996. | |
| 2 | Earthquake Engineering Handbook, edited by Chen and Schawtorn, CRC Press, 2003. | |
| 3 | Earthquake Hazard Analysis, issues and insights, by Leon Reiter, Columbia University Press, 1991. | |
| 4 | Seismic Hazard and Risk Analysis, Robin K. McGuire, EERI, 2004. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders notları, bilgisayar, ilgili yazılımlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||