|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ORHAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere petrografi, petroloji ve maden yatakları dersleri için temel oluşturacak olan optik mineraloji bilgisi vermek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, polarizan mikroskobu tanır ve kullanabilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, minerallerin optik özelliklerini mikroskop altında belirleyebilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, polarizasyon mikroskobu altında kaya dokusunu tanımlayabilir.. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kayaçları polarize mikroskop altında sınıflandırabilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Giriş, Polarizan mikroskop, minerallerin polarizan mikroskopta tayini, ikincil minerallerin tayini, kayaç dokularının belirlenmesi ve kayaçların sınıflandırılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Konu anlatımı |
| 2 | Polarizan mikroskopta minerallerin tayini | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 3 | Minerallerin optik özellikleri: İzotrop ve anizotrop mineraller, tek optik eksenli ve çift optik eksenli mineraller | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 4 | Anizotrop minerallerde çiftkırıcılık, polarizan mikroskopta tek nikol ve çift nikol incelemeleri | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 5 | Silikat grubu mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 6 | Silikat grubu mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 7 | Silikat grubu mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Magmatik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 10 | Magmatik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 11 | Metamorfik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 12 | Metamorfik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 13 | İkincil mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 14 | Modal analiz | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 15 | Modal analiz | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yeniyol, M.,2004. Mineraloji, Dilek Ofset, İstanbul. | |
| 2 | Perkins, D.,2002. Mineralogy, Prentice Hall, America. | |
| 3 | Karaman, M.E. Kibici Y., 2008, Temel Jeoloji Prensipleri, Ankara | |
| 4 | www.mineral by name.com | |
| 5 | Klein, C. 2002. Mineral Science, John Wiley and Sons, Inc., America. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Polarizan mikroskobu, İnce kesitler. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||