|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Duraylı izotop ve jeokronolojik çalışmalarda mineral seperasyon işlemlerinin verilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cevher ve silikat minerallerini birbirinden ayırabilir |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Duraylı izotop çalışmalarında mineral ayırma tekniğinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Jeokronolojik çalışmalarda mineral ayırma tekniğinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Silikat, oksit, sülfit ve sülfat minerallerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin öğretilmesi. Çalışmanın amacına uygun minerallerin seçilmesi. Minerallerin fiziksel özelliklerine uygun mineral ayırma tekniğinin verilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Konu anlatımı |
| 2 | Silikat mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 3 | Silikat mineralleri ve kristal kimyası | Konu anlatımı ve tartışma |
| 4 | Oksit mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 5 | Karbonat mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 6 | Sülfit mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 7 | Sülfat mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Örnek seçimi ve ilkeleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 10 | Örnek kırma ve öğütme süreçleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
| 11 | Kuru ve ıslak eleme işlemleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
| 12 | Manyetik ayırma | Konu anlatımı ve deney yapma |
| 13 | Ağır sıvılar kullanarak mineral seperasyonu | Konu anlatımı ve deney yapma |
| 14 | Streo mikroskop altında saf mineral seçme ve ayırma işlemleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
| 15 | Mineralleri temizleme ve kurutma işlemleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Wills, B, Napier Munn, T., 2006, Mineral Processing Tecnology. | |
| 2 | Chisholm, E.K., Sircombe, K., DiBugnara, D., 2014. Handbook of Geochronology Mineral Separation Laboratory Techniques. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çeşitli kayaç örnekleri, agat havan, elek seti, UV lamba, magnetik seperator, ağır sıvılar, kimyasal malzemeler, streo mikroskop, cam malzemeler, etüv. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||