|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin çeşitli sanat dallarını algılama yetilerini geliştirmek, yazılı ve görsel verileri anlamalarını, anladığını aktarmalarını ve örnek sanat örneklerini çözümleyebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş/güncel sanat pratiklerini tanımlayabilir |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat ve eleştiri kavramlarının kuramsal irdelenmesi. Metin çözümleme bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması. Dünyadaki sanat eleştirisi ortamının tartışılması. Türkiye’deki sanat eleştirisi ortamının tartışılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve konular hakkında genel tanıtım | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
2 | Sanat sorunu hakkında söyleşi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
3 | Sanatçı Sorunsalı | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
4 | Sanat Eseri Kavramı | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
5 | Eleştiri ve Sanat eleştirisi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
6 | Eleştiri ve Sanat eleştirisi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
7 | Eleştiri ve Sanat eleştirisi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eleştiri ve Sanat eleştirisi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
10 | Örnek incelenmesi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
11 | Örnek incelenmesi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
12 | Örnek incelenmesi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
13 | Eser incelenmesi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
14 | Eser incelenmesi | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma yöntemi, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Orhan Hançerlioğlu, Düşünce Tarihi, Remzi Kitabevi, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |