Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-409 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-409 Adı: SANAT ESERLERİNİN İNCELENMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin çeşitli sanat dallarını algılama yetilerini geliştirmek, yazılı ve görsel verileri anlamalarını, anladığını aktarmalarını ve örnek sanat örneklerini çözümleyebilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini tanımlayabilir PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat ve eleştiri kavramlarının kuramsal irdelenmesi. Metin çözümleme bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması. Dünyadaki sanat eleştirisi ortamının tartışılması. Türkiye’deki sanat eleştirisi ortamının tartışılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders ve konular hakkında genel tanıtım Tartışma yöntemi, soru-cevap
2 Sanat sorunu hakkında söyleşi Tartışma yöntemi, soru-cevap
3 Sanatçı Sorunsalı Tartışma yöntemi, soru-cevap
4 Sanat Eseri Kavramı Tartışma yöntemi, soru-cevap
5 Eleştiri ve Sanat eleştirisi Tartışma yöntemi, soru-cevap
6 Eleştiri ve Sanat eleştirisi Tartışma yöntemi, soru-cevap
7 Eleştiri ve Sanat eleştirisi Tartışma yöntemi, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Eleştiri ve Sanat eleştirisi Tartışma yöntemi, soru-cevap
10 Örnek incelenmesi Tartışma yöntemi, soru-cevap
11 Örnek incelenmesi Tartışma yöntemi, soru-cevap
12 Örnek incelenmesi Tartışma yöntemi, soru-cevap
13 Eser incelenmesi Tartışma yöntemi, soru-cevap
14 Eser incelenmesi Tartışma yöntemi, soru-cevap
15 Genel Değerlendirme Tartışma yöntemi, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Orhan Hançerlioğlu, Düşünce Tarihi, Remzi Kitabevi, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 62