|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersi alan öğrenci, Cam Teknolojisi alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları ile bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan deneyleri, hesaplamaları ve camın hammadesel birleşenlerini bilir. Cam uygulama teknikleri dersine hazırlık yapar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cam başlangıç hammaddelerinin ve üretim sürecinin neden çok önemli olduğunu anlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç hammaddelerini tanır ve üretim süreci parametrelerini değerlendirebilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Malzemelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cam teknolojisi, cam sektöründeki öneminin anlatılması, Cam üretininde kullanılan hammaddeler, cama uygulanan testler, cam birleşikleri hesaplamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cam bilimine giriş, camı oluşturan oksitler ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Bilinen cam üretim teknolojilerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. | Anlatma Yöntemi |
3 | Camı oluşturan oksitler ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Camın fiziksel, kimyasal, mekanik özellikleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Camın fiziksel, kimyasal, mekanik özellikleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları | Anlatma Yöntemi |
7 | Bor-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kullanılan hammaddeler ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması değerlendirilmesi. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması değerlendirilmesi. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması değerlendirilmesi. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Yapılan çalışmaların kritiklerinin yapılması. | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cam Teknolojisine Giriş. Sema Kuşçuluoğlu, Deniz Yücesoy, Selin Engin 1993. | |
2 | Karasu, B. ve Ay, N., Cam Teknolojisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, No 3525, Milli Eğitim Basımevi, Ankara 2000. | |
3 | Shelby, J. E., Introduction to Glass Science and Technology, The Royal Society of Chemistry, 1997. | |
4 | 1. Pincus, A. G. and Davies, D, H., Raw Materials in the Glass Industry, Part I-II, Ashlee Publishing Co, Inc., 1983. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Renk pigmentleri, hammaddeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |