|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel sanat eğitimi dersinde öğrenilen bilgileri öğrencinin seramik tasarım alanına transfer etmesi amaçlanmakdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel sanat eğitiminde öğrendiği bilgileri ve kompozisyon kurallarını kullanarak yeni seramik tasarımlar oluşturabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Seramik yüzey üzerinde temel sanat eğitimi dersin de öğrendiği bilgileri üç boyutlu uygulayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Doğada bulunan objeleri stilize edebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencilere temel şekillendirme yöntemleri öğretilip, Temel Sanat Eğitimi dersinde ele alınan kompozisyon kuralları kapsamında işlevsel ve serbest biçimler oluşturulmaktadır | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Seramik ile ilgili temel konuların anlatılması | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Doğada bulunan objelerin soyut olarak stilize edilmesi (karakalem çalışması) | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Stilize edilen objenin yüzey üzerine aktarılamsı Plastik şekillendirme yüzey tasarımı (50x70) | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi (karakalem çalışması) | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Seramik objelerin pişirimi-performans ödevleri değerlendirilir. | Grup çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Strüktürel pano tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Strüktürel pano yapımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Geometrik biçimlerden yeni bir modüler eleman oluşturma | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Modül elemanlarının üç boyutlu uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Ürünlerin pişirimi-performans ödevlerinin değerlendirilmesi | Grup çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sevim S.Sibel,Seramik Dekor ve Uygulam Teknikleri,Yorum Sanat Yayınları | |
| 2 | Seramik Türkiye Dergisi” Türk Seramik Federasyonu Yay. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Seramik kil, kil şekillendirme aletleri, seramik fırını, önlük | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||