|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Şekillendirme yöntemlerine uygun cam kompozisyonlarının hazırlanmasını öğretmek ve uygulamalar yapılarak, cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cam şekillendirme yöntemlerine uygun özgün uygulamalar yapabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Cam şekillendirme yöntemlerine göre endüstriyel uygulamalar yapabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Cam şekillendirme yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Cam fırınlama yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mısır cam hamuru, füzyon pişirim, Pâte de Verre (kalıp) yöntemlerinin teorik ve uygulamalı olarak işlenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İki/üç parçalı kalıp (Pâte de Verre) için üç boyutlu model hazırlanması | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınmasına devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınmasına devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Kalıbın içinin cam boyalarıyla dekorlanması, proje kontrolü | Bireysel Çalışma Yöntemi Gözlem |
| 6 | Kuruyan kalıba kristal cam konulması ve cam fırınına yerleştirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Rodaj makinesiyle keskin yerleri pahlama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mısır pastası hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Mısır pastası reçetelerinin hazırlanması, proje kontrolü | Bireysel Çalışma Yöntemi Gözlem |
| 11 | Mısır pastası reçetelerinin hazırlanmasına devam edilmesi, renklendirici oksitlerle reçete hazırlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Başarılı reçetelerle uygulamalar yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Uygulamalara devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Uygulamalara devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Kuruyan bünyelerin fırınlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cam Teknolojisine Giriş. Sema Kuşçuluoğlu, Deniz Yücesoy, Selin Engin 1993. | |
| 2 | Zaccaria, Donatella. (1998). Vitray Süsleme Sanatı. Pratik El Sanatları Dizisi, İstanbul | |
| 3 | Uzuner, Bilgehan. (2004). Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri AKANTAŞ. İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
| 4 | Cummings, Keith., (2011). Çağdaş Cam Sanatı. Çev. Mustafa Ağatekin. Lamineks Matbaacılık, İzmir. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kristal Cam, Pencere camı, renkli camlar, cam şişeler, alçı, cam fırını, elmas, cetvel, cam boyaları, önlük veya tulum (atölye giysisi) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 5 | 2 | 20 |
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 61 | ||