|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Şekillendirme yöntemlerine uygun cam kompozisyonlarının hazırlanmasını öğretmek ve uygulamalar yapılarak, cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cam şekillendirme yöntemlerine uygun özgün uygulamalar yapabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cam şekillendirme yöntemlerine göre endüstriyel uygulamalar yapabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Cam şekillendirme yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Cam fırınlama yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mısır cam hamuru, füzyon pişirim, Pâte de Verre (kalıp) yöntemlerinin teorik ve uygulamalı olarak işlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İki/üç parçalı kalıp (Pâte de Verre) için üç boyutlu model hazırlanması | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınmasına devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınmasına devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Kalıbın içinin cam boyalarıyla dekorlanması, proje kontrolü | Bireysel Çalışma Yöntemi Gözlem |
6 | Kuruyan kalıba kristal cam konulması ve cam fırınına yerleştirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Rodaj makinesiyle keskin yerleri pahlama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mısır pastası hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Mısır pastası reçetelerinin hazırlanması, proje kontrolü | Bireysel Çalışma Yöntemi Gözlem |
11 | Mısır pastası reçetelerinin hazırlanmasına devam edilmesi, renklendirici oksitlerle reçete hazırlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Başarılı reçetelerle uygulamalar yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Uygulamalara devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Uygulamalara devam edilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Kuruyan bünyelerin fırınlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cam Teknolojisine Giriş. Sema Kuşçuluoğlu, Deniz Yücesoy, Selin Engin 1993. | |
2 | Zaccaria, Donatella. (1998). Vitray Süsleme Sanatı. Pratik El Sanatları Dizisi, İstanbul | |
3 | Uzuner, Bilgehan. (2004). Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri AKANTAŞ. İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
4 | Cummings, Keith., (2011). Çağdaş Cam Sanatı. Çev. Mustafa Ağatekin. Lamineks Matbaacılık, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kristal Cam, Pencere camı, renkli camlar, cam şişeler, alçı, cam fırını, elmas, cetvel, cam boyaları, önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 5 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |