|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye artistik anlamda torna kullanımı becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı artistik formları şekillendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Artistik formları çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Artistik formlarda ölçülendirme yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çömlekçi tornasında özgün üç boyutlu artistik tasarımların uygulamalarını yapmak, yüzey değerlendirmelerinde artistik ve estetik çözümlemeler aramak. Çamur tornasında farklı artistik seramik formlar tasarlamak ve şekillendirmek. Çamurun havasını alma, merkeze getirme, yükseltme, inceltme, düzeltme, dip alma, standart ölçülerde silindir yapma. Silindir formlar, artistik çanak, tabak, kulp, küre ve vazo yapma. Astar akıtma, kazıma, izleme, ajur gibi dekor yöntemleri yapma. Doku oluşturma, sırlama uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farklı çeşitte torna çamurlarının tanıtımı, çamurun yoğrularak havasının alınması | Anlatma Yöntemi |
2 | Çamuru tornada merkeze getirme pratiği kazanma, silindir form şekillendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta artistik silindir şekillendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Artistik vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Dikey artistic form uygulaması, dip alma-düzeltme çalışması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Yarım küre ve çanak çalışmalarında artistik form yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Silindir formunun açılarak konik formda artistik çalışma yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta boyutta artistik yatay form uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Sır ayağı yönteminin yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Çeşitli dekor yöntemlerinin artistik formlara uygulanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Artistik çanak,kase ve kupa uygulamaları | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Özgün artistik form uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Fırın doldurma ve bisküvi pişirimi (ilk fırınlama) | Grup çalışması |
15 | Sırlama, Sırlı Pişirim (ikinci fırınlama) | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London. | |
2 | Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çömlekçi Tornası, Çamur, Modelaj Kalemleri, Önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |