|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere resim teknikleri öğretilerek, bilgi, beceri hüner kazandırıp, araştırmaya yöneltip, duygu ve düşüncelerini ortaya koymalarının sağlanması, özgün işler yapmaya yöneltilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlı ve cansız objeler ile sanatsal üretim yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Desende yöntem ve teknik ilişkisini kurabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını uygulayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Desen yöntem ve tekniğini kullanabilecektir. 1.1. Desende yöntem ve teknik ilişkisini kurar. 1.2.Canlı ve cansız ojeler kullanarak bicim elemanlarının sanatsal ürünlerinde kullanımına yönelik farklı tekniklerin imkanları ile sanatsal üretimde bulunur. 1.3. Bu ilişkide karşılaştığı sorunları çözer. 1.4. Bu unsurları estetik düzleme taşır. 1.5. Kendisini ifade etmede bunları kullanır. 2 Sanatsal ifade dilini geliştirebilecektir. 2.1 Desende çizgi ve lekenin sanatsal üretim ile ilişkilerini kurar. 2.2 Bu ilişkilere estetik ve düşünsel arkaplan oluşturur. 2.3 Çalışmalarını yorumlar, anlamlandırır ve yeni öneriler geliştirir. 3 Resmini mekanla diyaloğ içinde en etkili sunumla ortaya koyabilecektir. 3.1 Mekan ile resimleri arasında ilişki kurar. 3.2 Benzerlik ve karşıtlıkları degerlendirir. 3.3 Sunumu, etkileyen negatif unsurlardan arındırır. 4.4 Atmosferi/mekanı projeyle bütünleştiren bir faktöre dönüştürür. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Desende karakalem ile form, oran, ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Desende karakalem ile form, oran, ölçü, plan kavramlarının model ile çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Desende karakalem ile form, oran,ö lçü, plan kavramlarının model ile çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Kompozisyon denemeleri. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Kompozisyon denemeleri. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Kompozisyon denemeler. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Sanat Akımları ile tematik çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modern Sanatçılar ve tematik çalışılma. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Geleneksel ve Çağdaş Tasarım. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Sanatsal kaygılar. Tasarım. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Doğadan çizimler. Tasarımlar. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Kübizm. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Geometrik Designs. | Grup Çalışması |
15 | Endülüs ve Kubad Abad. | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Advanced Drawing Skills. A course in Artistic Excellence – Barrington Barber | |
2 | E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi | |
3 | NEVİDE GÖKAYDIN, Temel Sanat Eğitimi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kağıt, Kalemler, Guaş Boya ve fırçalar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 66 |