Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-420 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-420 Adı: SANAT PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüzde ve geçmişte sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek ve özümseyebileceği bilgi ve kavrayışı kazandırmak, öğrencilerin, sanatın insan yaşamındaki psikolojik değeri ve terapide bunu kullanma yöntemleri ve olasılıkları hakkında bilgi edinmelerini ve bakış açılarının genişlemesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanat eserinin üretim sürecindeki psikolojik süreçlerini açıklayabilir PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sanat eserinin üretim sürecindeki psikolojik süreçlerini açıklayabilir PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 sanat psikolojisiyle ilgili literatürü tanıyabilir PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat piskolojisinin doğuşu, konusu, inceleme alanları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanatın Kullanımının Kısa Tarihi Anlatma Yöntemi
2 Sanat ve Psikoloji İlişkisi- Uygulamalar I Anlatma Yöntemi
3 Sanat ve Psikoloji İlişkisi- Uygulamalar II Anlatma Yöntemi
4 Yaratıcı-yaratılan İlişkisi Anlatma Yöntemi
5 Dışavurum-İfade
6 Ruhsal Rahatsızlıkların Sınıflandırılması Anlatma Yöntemi
7 Psikotik Sanat Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Psikolojide Sanatla İlgili Yöntemlerin Gelişimi Anlatma Yöntemi
10 Erken Dönem Sanat Terapileri (1930-1950) Anlatma Yöntemi
11 Antipsikiatri Akımı (1950-1970) Anlatma Yöntemi
12 Günümüzdeki Modern Yaklaşımlar (1980 sonrası) Anlatma Yöntemi
13 Sanatın Kullanılabileceği Gündelik Uygulamalar Anlatma Yöntemi
14 Sanatın Kullanılabileceği Gündelik Uygulamalar Anlatma Yöntemi
15 Sanatın Kullanılabileceği Gündelik Uygulamalar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sanat, Psikoloji ve Psikoz (Katherine Killick), Art as Medıcıne, A new perspective in Group Art Therapy,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 3 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 2 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 3 9
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 61