|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sağlık hizmetleri pazarında faaliyet gösterecek öğrencilere tıp tarihi ve etiği hakkında bilgi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Etik kavramlar konusunda bilgi edinebilir |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Etik karar verebilme becerisini kazanmasını sağlar. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | hasta hakları ile ilgili yasa ve yönetmelik bilgisine sahip olur. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
PÇ- |
||
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sağlık ve Etik Kavramına Giriş,Deontoloji ve Metodoloji,Hasta-Hekim Hasta-Teknisyen İlişkileri,İnsan Hakları,Özerklik ve Aydınlatılmış Onam,Organ Aktarımı,Etik Prensipler,Tıp Tarihi, Tıbbi Etik ve Bioetik, Genetik ve Etik, Araştırma Etiği, Alternatif Tıp,Hasta Hakları, İletişim | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sağlık ve etik kavramına giriş | Anlatım |
| 2 | Deontoloji ve Metodoloji | Anlatım |
| 3 | Hasta-Hekim Hasta-Teknisyen İlişkileri | Anlatım |
| 4 | İnsan Hakları | Anlatım |
| 5 | Özerklik ve Aydınlatılmış Onam | Anlatım |
| 6 | Organ Aktarımı | Anlatım |
| 7 | Etik Prensipler | Anlatım, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tıp Tarihi | Anlatım |
| 10 | Tıbbi Etik ve Bioetik | Anlatım, |
| 11 | Genetik ve Etik | Anlatım, |
| 12 | Araştırma Etiği | Anlatım |
| 13 | Alternatif Tıp | Anlatım, |
| 14 | Hasta Hakları | Anlatım, |
| 15 | İletişim | Anlatım, |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sayım, F. (2011). SAĞLIK PİYASASI VE ETİK, MKM (MARMARA KİTAP MERKEZİ YAYINLARI) | |
| 2 | Kurban, M. ve Abdullah Ö. (2013). Tıbbi Etik Ve Meslek Tarihi, Kayseri. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||