|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Beslenme ve besin öğeleri ile ilgili temel kavramları kazandırmak, gebelik ve emziklilik döneminde beslenme gereksinimlerinin ayırt edilmesini sağlamak, 0-1 yaş dönemi, okul öncesi dönem ve ergenlik döneminde beslenme gereksinimlerinin ayırt edilmesini sağlamak, okul öncesi dönem çocukları için menü planlama becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Besin öğelerini açıklayabiir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gebelik ve emzirme dönemlerinde beslenme gereksinimlerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bebeklerin beslenme gereksinimlerini ayırt edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Okul öncesi dönem çocuklarının beslenme gereksinimlerini ayırt eder. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders insan vücudunun yapısı ve çalışması, beslenme ile ilgili tanımlar ve besin öğeleri, gebelik döneminde beslenme, emziklilik döneminde beslenme, 0-1 yaş döneminde beslenme, okul öncesi dönem çocuklarında beslenme, adölesan beslenmesi, çocuklara sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırılması, beslenme ile ilişkili problemler, yiyecekleri hazırlama, pişirme ve saklama ilkeleri, okul öncesi dönem çocukları için menü planlamasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtımı. Beslenme ve besin öğeleri: beslenme ile ilgili tanımlar | Anlatım,kaynak tarama,grup çalışması, |
2 | Karbonhidratlar, proteinler, özellikleri, faydaları | Anlatım,kaynak tarama,grup çalışması, |
3 | Yağlar, çeşitleri, faydaları | Anlatım,kaynak tarama,grup çalışması, |
4 | Vitaminler, çeşitleri, faydaları | Anlatma,kaynak tarama,grup çalışması, |
5 | Mineraller, çeşitleri, faydaları | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
6 | Sanitasyon ve hijyen, gıda zehirlenmeleri | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
7 | Gebelikte beslenme, dikkat edilmesi gereken noktalar | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Emzirme döneminde anne ve bebek beslenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
10 | Emzirme döneminde anne ve bebek beslenmesi, Bu dönemde dikkat edilmesi gereken noktalar | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
11 | Okul öncesi dönem çocuklarında beslenme | Anlatma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
12 | Okul öncesi dönem çocuklarında beslenme Okul öncesi dönem çocuğuna uygun beslenme kriterleri | Anlatma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
13 | Çocuklara iyi beslenme alışkanlıkları kazandırma, iştahsızlık, çocukluk çağı şişmanlığı, yiyecekleri hazırlama, pişirme ve saklama ilkeleri | Anlatım,kaynak tarama,grup çalışması, |
14 | Adolesanların beslenme gereksinimleri, ergenlik dönemindeki beslenme sorunları | Anlatım,kaynak tarama,grup çalışması, |
15 | Okul öncesi dönem çocukları için menü örnekleri ve menü planlama. Ders döneminin değerlendirmesi | Anlatım,kaynak tarama,grup çalışması, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sun A, Çocuk Beslenmesi.Ankara: Esin Yayınevi; 2003 | |
2 | Osmanoğlu N. Anne ve Çocuk Beslenmesi; Ankara: Vize Yayıncılık; 2018 | |
3 | Arlı. M. Anne Çocuk Beslenmesi. Ankara.Pegem Akademi Yayınevi; 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |