|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin genel amacı anne baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili teorik bilgilere sahip olmanın yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında anne baba eğitimi ve aile katılımı çalışmalarını planlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal yapı, aile ve aile yapıları, temel kavramlarını açıklayabilir ve kullanılabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Aile kavramının özelliklerini tanımlayabilir ve aile kavramına yönelik tutumlarını etik çerçevelerde sergileyebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-18 Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşım(lar)ını belirler. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-20 Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Farklı aile ortamında yer alan çocukların yüksek yararı için aile eğitimi planlaması yapabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-18 Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşım(lar)ını belirler. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-20 Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirir. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Erken çocukluk eğitiminde aile eğitimin ve katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, ebeveynlerle çalışırken etkili iletişim kurmak için yollar geliştirme, ebeveynleri çocuğun eğitimine dahil etmek için stratejiler geliştirme, Türkiye'de ve Dünyada uygulanan aile eğitimi uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinmenin yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan “Aile Katılımı Etkinliği” düzenleme becerisine sahip olabilmektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğinin açıklanması, aile eğitiminin amacı, önemi ve ilkeleri | Anlatım,soru-cevap |
2 | Aile Kuramları | Anlatım,soru-cevap |
3 | Aile İçi İletişim | Anlatım, düzey geliştirme, soru-cevap.. |
4 | Aile Sorunları ve Çocuklara Yönelik Hizmetler | Anlatım, düzey geliştirme, soru-cevap.. |
5 | Aile Eğitimine Yönelik Yaklaşımlar | Anlatım, grup çalışması, kaynak tarama ,rapor hazırlama. |
6 | Aile Eğitimi Katılım Çalışmaları | Anlatım,beyin fırtınası, grup çalışması,kaynak tarama, istasyon tekniği, ,rapor hazırlama, altı şapka tekniği, drama. |
7 | Okul Öncesinde Aile Katılım Çalışmaları | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile Eğitimi Etkinlik Dosyası | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap. |
10 | Okul Öncesinde Aile Eğitim Çalışmaları | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap. |
11 | Aile Eğitimi Çalışmalarını Planlama, Uygulama ve Değerlendirme | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap, demostrasyon. |
12 | Türkiye'de ve Dünyada Uygulanan Aile Eğitimi ve Katılımı Uygulamaları | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap, uygulama. |
13 | Aile İçi Demokrasi, Çocuk Hakları, İstismar ve İhmal | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap,,rapor hazırlama. |
14 | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Aileler | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap,,rapor hazırlama. |
15 | Aile Eğitimi ve Katılımı Örnek Etkinlikleri, Dersin Değerlendirilmesi | Anlatım, kaynak tarama ,soru cevap,,rapor hazırlama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü(2013) Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Obader). | |
2 | T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü(2013). 0-36 Ay Çocukları İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Ebader) Eğitimci Kitabı. | |
3 | Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü(2013) Okul Öncesi Eğitim Program kitabı 2013. Ankara | |
4 | Atatürk Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Aile Eğitimi, 2019. 11.09.2022 tarihinde https://yokdersleri.yok.gov.tr/#ders adresinden ulaşılmıştır. | |
5 | Güler, T. (2012). Anne baba eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. | |
6 | Özözen Danacı, M. (2020). Çocukla iletişim. Ankara: Eğiten Kitap. | |
7 | Cömert, D., Erdem, E. (2016). Erken çocukluk döneminde aile eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap. | |
8 | Yılmaz Bolat, E. (2017). Okul öncesi eğitimde aile eğitimi ve katılımı. Ankara: Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 36 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 24 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |