Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / TTP 122 - TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA

Kodu: TTP 122 Adı: İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZEYNEP ÜNAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, iknanın altında yatan psikolojik ve bilimsel verilerden yola çıkarak öğrencilerin ikna konusunda bilgi sahibi olması aynı zamanda meslek yaşantılarında ikna taktiklerini ve yöntemleri uygulayabilir yeterliliklere sahip olmasını sağlamaktır. Aynı zamanda, İkna kavramı ve iknanın reklam ve diğer pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesaj öncüllerinin hazırlanması ve bu mesajların reklam kampanyaları ve bütünleşik pazarlama iletişiminde kullanılmasına yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir PÇ-12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevleri yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
PÇ-9 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Bilgiye ulaşma yollarını bilir, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Günlük hayatta kullandığımız iletişim sürecinden özel alanlarda kullandığımız iletişime kadar iknanın önemi büyüktür. İkna kavramı, ikna kuramları, ikna edici kampanyalar ve yine hedef kitlelere ulaşmada iknanın önemi, ikna edici iletişimin yapısal özellikleri dersin temel konularını oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders tanıtımı ve derse giriş, İkna kavramı Konu anlatım, soru cevap
2 İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları Konu anlatım, soru-cevap
3 İkna Kuramları Konu anlatım, soru-cevap
4 İkna edici iletişimde kaynak Konu anlatım, soru-cevap
5 İknada hedef kitlenin ve mesajın özellikleri Konu anlatım, soru-cevap
6 İkna edici iletişimde mesajın alıcıları Konu anlatım
7 Sözsüz iletişim ve ikna Konu anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 İletişim kapmanyaları Konu anlatım, soru-cevap
10 Motivasyonel ikna kuramları Konu anlatım
11 Temel kişilik kuramları Konu anlatım
12 İhtiyaç kuramları Konu anlatım, soru-cevap
13 Zihinsel kuramlar Konu anlatım, soru-cevap
14 İkna ve etik Konu anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Genel Değerlendirme Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Anadolu Üniversitesi Yayınları, İkna Edici İletişim, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/ILT207U/ebook/ILT207U-12V3S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf adresinden ulaşılmıştır)
2 Atatürk Üniversitesi Yayınları, İkna ve İkna Psikolojisi, 2022. (04.09.2022 tarihinde https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=iknaveiknapsikolojisi adresinden ulaşılmıştır)
3 Jamieson, H., (1996). İletişim ve İkna. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4 Türkkan, R.O., (2006). İkna ve Uzlaşma Sanatı. İstanbul: Akdeniz Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 96