|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı okul öncesi dönemde bilim eğitiminin önemi, bilim etkinliğini uygulama, bilim okuryazarlığı ve teknoloji okuryazarlığının önemi ve çocuklara nasıl kazandırılacağının kavratılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesi eğitimde bilim eğitimi sürecinin önemini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okul öncesi dönemde bilim eğitimi ile çocukların bilimsel süreç becerilerini geliştirecek yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Okul öncesi dönemde bilim eğitimi ile çocukların bilimsel süreç becerilerini geliştirecek etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocukta Bilim ve Teknoloji dersi Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitim, Okul Öncesi Eğitim ortamlarına teknolojinin kaynaştırılması, Bilgisayar programları ve oyun uygulamaları ile Erken çocukluk dönemi için çeşitli internet tarayıcıları ,Özel gereksinimli çocuklarda teknolojiyi kullanma ve Bilimsel süreç becerileri konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Bilim Tarihi, Bilimin Doğası ve Öğretimi | Anlatım, tartışma |
2 | Kavram Gelişimi ve Öğretimi | Anlatım, soru cevap |
3 | Bilimsel Süreç Becerileri | tartışma soru cevap |
4 | Fen nedir ve Çocuklar Feni Nasıl Öğrenir? | Anlatım,beceri ve düzey geliştirme. |
5 | Okul Öncesi Eğitimde Fen Programları | Anlatım,tartışma |
6 | Fen Öğretiminde Temel Kuramlar ve Yaklaşımlar | Anlatım,beceri ve düzey geliştirme. |
7 | Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretim Ortamları, Materyalleri, Öğretmenlerin, Ailelerin ve Toplumun Rolü | Anlatım, örnek olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilim Eğitiminde Bütünleştirilmiş Program Yaklaşımı ve STEM | tartışma, örnek olay inceleme |
10 | Bilim Eğitiminde Bütünleştirilmiş Program Yaklaşımı ve STEM | Anlatım, soru cevap |
11 | Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi | Anlatım, tartışma |
12 | Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi | Anlatım,beceri ve düzey geliştirme. |
13 | Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik | Anlatım,beceri ve düzey geliştirme. |
14 | Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik | Anlatım,beceri ve düzey geliştirme. |
15 | Çocuk ve Teknoloji, Teknolojinin Çocuğun Gelişim Alanlarına Etkisi, Eğitimde Teknolojinin Kullanımı, Çocuk ve Medya | Anlatım,beceri ve düzey geliştirme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altıntaş, G., Karabulut, R., Türksoy, E. (2022). Çocuklukta bilim ve teknoloji. Ankara: Eğiten Kitap. | |
2 | Kol, S. (2020). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem Akademi. | |
3 | Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2011). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Akıner, N., İnceoğlu, Y. (2008). Medya ve çocuk rehberi. Konya: Eğitim Kitapevi. | |
5 | Akarsu, M., Elmas, R., Okur Akçay, N. (2022).STEM eğitim yaklaşımı. Ankara. Pegem. | |
6 | Çelenk, A. (2023). Erken çocukluk döneminde stem eğitimi ve örnek ders planları. Ankara. Nobel. | |
7 | Çepni, S. (2018). Kuramdan uygulamaya stem eğitimi. Ankara. Pegem. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 30 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |