|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEN TÜKEL (aysentukel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; 0-6 yaş döneminde oyunun çocukların fiziksel, duygusal, sosyal, ve bilişsel gelişimi üzerine olan etkisini ve önemini kavrayarak oyun türlerini bilerek çocuklar için güvenli ve sağlıklı oyun çevreleri oluşturmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuğun gelişmesinde ve büyümesinde oyunun rolünü ve temel oyun teorilerini bilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı oyun materyallerinin ve araçlarının çocuğun gelişimini nasıl etkilediğini bilir. |
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal ve bilişsel oyun özelliklerini açıklar. |
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oyunun tanımı ve özellikleri, Eğitimcilerin oyuna ilişkin görüşleri, Oyun kuramları, Çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, Oyun ve yaratıcılık, Oyunun çocukların bilişsel dil gelişimine etkisi, Açık hava oyunlarının beden ve hareket gelişimine etkisi, Oyun etkinliklerini planlama ve materyal seçimi, Gelişim ve eğitim alanlarına uygun oyun köşeleri, Gözlem yoluyla oyunları izleme ve değerlendirme, Kayıt tutma ve rapor hazırlama, Farklı gelişen çocuklarda oyun yoluyla eğitim, Türk kültüründe oyun ve oyuncağın rolü. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyun kavramının tanımı ve oyun ile ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Oyun kavramının önemi ve temel özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Oyun kuramları | Anlatım Yöntemi, soru cevap |
4 | Dünyada oyun kavramının tarihçesi ve gelişimi (Müze Gezisi) | Anlatım Yöntemi Alan Gezisi |
5 | Çocuk gelişiminde oyun türleri | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Çocuğun gelişim alanlarına oyunun etkisi | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Oyun materyalleri ve oyuncaklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bazı Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımlarında Oyun Materyali ve Oyuncaklar | Anlatım Yöntemi |
10 | Eğitici oyuncaklar (Anaokulu Gezisi) | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi Alan Gezisi |
11 | Oyun materyali ve oyuncak seçiminde anne-babalara ve eğitimcilere öneriler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Erken çocukluk dönemine uygun oyun etkinlikleri düzenleme ve uygulama | Anlatım Yöntemi, planlı Grup Çalışması, uygulama |
13 | Erken çocukluk dönemine uygun oyun etkinlikleri düzenleme ve uygulama | Anlatım Yöntemi, planlı Grup Çalışması, uygulama |
14 | Erken çocukluk dönemine uygun oyun etkinlikleri düzenleme ve uygulama; | Anlatım Yöntemi, planlı Grup Çalışması, uygulama |
15 | Erken çocukluk dönemine uygun oyun etkinlikleri düzenleme ve uygulama | Anlatım Yöntemi, planlı Grup Çalışması, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dere, Ü., Ünal, M. (2021). Oyun gelişimi ve oyun materyalleri. Ankara: Eğiten Kitap. | |
2 | Nalbantoğlu, Ö. (2020). Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
3 | Ulutaş, A. (2016). Okul öncesi eğitimde oyun. Ankara: Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 60 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 59 |