Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İşaret dilini kullanabilir. |
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 |
İşaret dilinin önemini kavrayabilir. |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 |
İşaret diliyle fikirlerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
İşaret diliyle ilgili temel el ve vücut hareketleri ile mimikler |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İşaret dilinin önemi,
Türkiye’ de ve Dünya’da işitme engellilik |
Anlatma Yöntemi |
2 |
İşaret Dili Alfabesi |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
3 |
Selamlaşma ve tanışma diyalogları |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
4 |
Günlük konuşmalar |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
5 |
Aile ve akrabalar |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
6 |
Ülkeler |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
7 |
Sayılar |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Gün, ay ve mevsimler |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
10 |
İşaret Dili ve Türkçe arasındaki farklılıklar |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
11 |
Renkler |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
12 |
Duyguların ifadesi |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
13 |
Düşüncelerin ifadesi |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
14 |
Düşüncelerin ifadesi |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
15 |
Özgeçmiş anlatımı |
Anlatma Yöntemi, Rol Yapma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ellerle Konuşmak: Türk İşaret Dili Araştırmaları. (Ed. E. Arık) İstanbul: Koç Üniversitesi. |
2 |
Türkiye’de Özel Eğitim. Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Özdemir S. (2006). |
3 |
Türk İşaret Dili Sözlüğü. (2015). Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2015. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Projektör |