Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / YTÖ 504 - YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: YTÖ 504 Adı: YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ YAKLAŞIM VE YÖNTEMLERİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET DURSUN ERDEM,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yabancı Dil Öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımları öğrenmek ve uygulayabilmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Geçmişten günümüze, yabancı dil öğretimi için geliştirilmiş olan yaklaşımların/yöntemlerin neler olduğunu ve özelliklerini söyleyebilme PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Yabancı dil öğretimi alanındaki yaklaşımları/yöntemleri birbiriyle karşılaştırabilme PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkçenin öğretimi konusunda geliştirilmiş yaklaşım ve yöntemlerin incelenip, olası yeni yaklaşım ve yöntemlere güçlü ve zayıf yönleri hakkında eleştirel bakış açısının kazandırılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması İletişimsel Yaklaşım: Tekrar
2 Doğal Yaklaşım
3 İşbirlikçi Öğrenme Yaklaşımı
4 İçerik Odaklı Yaklaşım
5 Görev Odaklı Yaklaşım
6 Öğrenme Strajeleri Eğitimi Bütüncül Dil Yaklaşımı
7 Çoklu Zekâ Kuramı
8 Ara Sınav
9 Duyu-Dil Programlama Yaklaşım
10 Yetkinlik Odaklı Yaklaşım
11 Yabancı dil öğretiminde metod sonrası dönem
12 Genel tekrar ve tartışmalar
13 Genel tekrar ve tartışmalar
14 Genel tekrar ve tartışma
15 Genel tekrar ve tartışmalar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ömer Demircan(2002): “Yabancı - Dil Öğretim Yöntemleri”, Der Yayınları
2 Ömer Demircan(1988): “Dünden Bugüne Türkiye'de Yabancı Dil”, Remzi Kitapevi
3 Alyılmaz, S. ve Şengül, K. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Öğrenme Stratejileri. İstanbul: Kesit Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 6 24
       c) Performans Ödevi 3 3 9
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 4 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 3 4 12
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180