|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkçenin ikinci dil/yabancı dil olarak öğretilmesinde kültür ve dil örgüsünün niteliklerini kavramak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dil ve kültür üzerine farkındalık geliştirebilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Metinlerdeki kültürel ögeleri farkedebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Dil, toplum ve kültür ilişkisini kavrar ve bu kavramlar üzerine özgün fikirler üretebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Dil ve kültür ilişkisinin konuşma ve yazı diline yaptığı etkileri çözümler, farklılıkları anlar, |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Dilin söz varlığını kültürel terminoloji yönünden inceleyebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | Kültürel değişimlerin ve farklılıkların yaşandığı bölgesel, toplumsal ve cinsiyete dayalı dil kullanımı bağlamında özgün çalışmalar yapabilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dil-kültür ilişkisi bağlamında Türk kültürünün Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde yeri ve önemi üzerimde durulması. Kültürel ögelerin seçimi ve kullanılması yollarının kazandırılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretiminde Hedef Kültür | Okuma, Tartışma |
| 2 | Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretiminde Türk Kültür ve Edebiyatının Yeri | Okuma, Tartışma |
| 3 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yeni Gelişmeler Üzerine | Okuma, Tartışma |
| 4 | Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni | Okuma, Tartışma |
| 5 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi | Okuma, Tartışma |
| 6 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Okuma Öğretimi | Okuma, Tartışma |
| 7 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Konuşma Öğretimi | Okuma, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Öğretimi | Okuma, Tartışma |
| 10 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Öneriler | Okuma, Tartışma |
| 11 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Program Sorunu | Okuma, Tartışma |
| 12 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Kullanımı | Okuma, Tartışma |
| 13 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi için Hazırlanmış Ders Kitapları | Okuma, Tartışma |
| 14 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Öğretimi | Okuma, Tartışma |
| 15 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Türk folklorü | Okuma, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mehmet Kaplan (2011). Kültür ve Dil. Dergah Yayınları | |
| 2 | Doğan aksan (2009). Her Yönüyle dil. TDK Yayınları | |
| 3 | Nermi Uygur (2015). Dilin Gücü. Denemeler. Yapı Kredi Yayınları | |
| 4 | Nermi Uygur (2013).Kültür Kuramı. Yapı Kredi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||