|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT BİLGİN (bbilgin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BÜLENT BİLGİN, GÜLŞAH BİLGİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme,kurumsal kimlik tasarımı yaparak alanındaki orijinal fikirlerini arttırmasını ve proje uygulamaları sürecinde karşılaşılabilecek problemlerin çözüm yöntemlerini kavramasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilir |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-14 Kartvizit, başlıklı (antetli) kağıt, davetiye, takdir-teşekkür belgesi, takvim, etiket tasarlayabilir. PÇ-15 Afiş, Broşür, Kitap kapağı, dergi, bülten, gazete sayfası tasarlayabilir. PÇ-33 Grafik üretim tekniklerini bilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-14 Kartvizit, başlıklı (antetli) kağıt, davetiye, takdir-teşekkür belgesi, takvim, etiket tasarlayabilir. PÇ-15 Afiş, Broşür, Kitap kapağı, dergi, bülten, gazete sayfası tasarlayabilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-14 Kartvizit, başlıklı (antetli) kağıt, davetiye, takdir-teşekkür belgesi, takvim, etiket tasarlayabilir. PÇ-15 Afiş, Broşür, Kitap kapağı, dergi, bülten, gazete sayfası tasarlayabilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-14 Kartvizit, başlıklı (antetli) kağıt, davetiye, takdir-teşekkür belgesi, takvim, etiket tasarlayabilir. PÇ-30 Grafik tasarımda görsel algı ve iletişim hakkında ki kavramları açıklayabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi kazanabilir |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-30 Grafik tasarımda görsel algı ve iletişim hakkında ki kavramları açıklayabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-28 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır |
Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-33 Grafik üretim tekniklerini bilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Görme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-35 Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-9 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-33 Grafik üretim tekniklerini bilir. PÇ-35 Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapabilir PÇ-42 Amblem/Logo oluştururken eskiz çizerek bilgisayar desteğiyle tasarım yapabilir |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kurumsal Kimlik Tasarımı, Amblem / Logo, Kartvizit, Antetli Kâğıt, Zarf, Cepli Dosya, Promosyon Ürün, Afiş, El ilanı, Broşür / Katalog. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Proje: Problemin belirlenmesi ve kavram analizi.Afiş Tasarımı. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
2 | Fikir bulma aşaması ve ilk eskizler. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
3 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
4 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
5 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
6 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
7 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2. Proje: Problemin belirlenmesi ve kavram analizi Projenin Konusu: Bir kurum için alternatif "Görsel Kimlik Öğeleri"nin tasarlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
10 | Fikir bulma aşaması ve ilk eskizler. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
11 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
12 | 3. Proje: Problemin belirlenmesi ve kavram analizi. Kitap Kapağı Tasarımı | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
13 | Fikir bulma aşaması ve ilk eskizler. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
14 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
15 | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Emre, B. (1997). iletişim ve Grafik Tasarım. Baskı, Ankara: Dost Yayınevi, ı999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Atölye, bilgisayar ve donanımları, tasarım programları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 5 | 10 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 2 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 9 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |