Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ522 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TUİ522 Adı: BİLİM FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM İLHAN (ibrahim@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere bilim felsefesi alanında eleştirel düşünme ve tartışma becerisi kazandırmak, bunun yanında bilimin ne olduğu ve öğrencilerin kendi araştırmalarının bilime nasıl katkı sağlayacağı konusunda kendi görüşlerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilim felsefesinin temel sorunlarını ve kavramlarını öğrenir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilimsel bilgi ile diğer bilgi türleri arasındaki farkları belirleyebilir. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizm alanı bağlamında ampirik metotların önemini ve ilişkisini tanımlar PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turizmin dahil olduğu daha geniş temalar hakkında eksiksiz bir anlayış geliştirir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Felsefe ve bilim felsefesi, Bilim, felsefe ve toplum, Felsefe ve İlişkili Bilim Dalları, Dil, Düşünme ve Bilim, Doğrulamacılık (İspatçılık), Tümdengelim ve Tümevarımcılık, Bilgi Teorileri ve Kant, Mantıksal Pozitivizm ve Pozitivistler, Bilgi Teorilerinde Yapısalcılık, Modern Bilimin Felsefesi, Bilimde Paradigmanın Yeri, Popper ve Kuhn, Kuantum Fiziği ve Görecelik Felsefesi, Postmodern Bilim,Kaos, Karmaşıklık ve Simülasyon Felsefesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Felsefe ve Bilim Felsefesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Bilim, Felsefe ve Toplum Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Felsefe ve İlişkili Bilim Dalları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Dil, Düşünme ve Bilim Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Doğrulamacılık (İspatçılık), Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Temel akıl yürütme formları: Tümevarım & Tümdengelim Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
7 Bilgi Teorileri ve Kant Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
8 Ara Sınav
9 Mantıksal Pozitivizm ve Pozitivistler, Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Bilgi Teorilerinde Yapısalcılık, Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
11 Bilgi Teorilerinde Yapısalcılık, Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
12 Bilimde Paradigmanın Yeri, Popper ve Kuhn, Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
13 Kuantum Fiziği ve Görecelik Felsefesi, Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
14 Postmodern Bilim, Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
15 Kaos, Karmaşıklık ve Simülasyon Felsefesi, Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Lecourt, D., 2006. Bilim Felsefesi, Çev. Işık Ergüden, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara
2 Demir, Ö. (2000). Bilim Felsefesi, Ankara: Vadi Yayınları
3 Kuhn, T.S., (1982). Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Çeviren: Nilüfer Kuyaş, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ulusal ve uluslararası ilgili kitaplar, süreli yayınlarda basılı makaleler, öğretim üyesi notları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 8 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 173