|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBRU GÜNEREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bütünleşik pazarlama iletişiminin esaslarının kavratılmasına yöneliktir. Öğrenciler bütünleşik pazarlama iletişim planlama sürecini öğrenirken aynı zamanda, yaratıcı stratejiler ile geleneksel ve dijital medya kullanımının tutarlı bir şekilde bütünleştirilmesini de öğrenebileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bütünleşik pazarlama iletişimiyle ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bütünleşik pazarlama iletişiminin özelliklerini ve bütünleşik pazarlama iletişimini ortaya çıkaran nedenleri açıklayabilirler. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama sürecini karşılaştırmalı ve analitik bir bakış açısıyla ele alabilirler. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımı ve özellikleri, tarihsel gelişim süreci, bütünleşik pazarlama iletişimini ortaya çıkaran nedenler, bütünleşik pazarlama iletişimi planlama modelleri, stratejik pazarlama iletişimi ve stratejik planlama süreci. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bütünleşik pazarlama iletişimi tanımı ve kapsamı açısından incelenmesi | Anlatım ve tartışma |
2 | tutundurma karması uygulamalarının bütünleşik pazarlama iletişimi açısından tartışılması | Anlatım ve tartışma |
3 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
4 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
5 | pazarlama karması unsurlarının bütünleşik pazarlama iletişimi açısından tartışılması | Anlatım ve tartışma |
6 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
7 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diğer pazarlama iletişimi unsurları üzerine tartışmalar: doğrudan pazarlama, internette pazarlama ve sponsorluk. | Anlatım ve tartışma |
10 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
11 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
12 | Diğer pazarlama iletişimi unsurları üzerine tartışmalar: marka yönetimi ve marka yerleştirme, amaca yönelik pazarlama, ticari fuar ve sergiler | Anlatım ve tartışma |
13 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
14 | Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama süreci ve organizasyonu üzerine tartışmalar | Anlatım ve tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |