Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ620 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TUİ620 Adı: BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBRU GÜNEREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bütünleşik pazarlama iletişiminin esaslarının kavratılmasına yöneliktir. Öğrenciler bütünleşik pazarlama iletişim planlama sürecini öğrenirken aynı zamanda, yaratıcı stratejiler ile geleneksel ve dijital medya kullanımının tutarlı bir şekilde bütünleştirilmesini de öğrenebileceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bütünleşik pazarlama iletişimiyle ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Bütünleşik pazarlama iletişiminin özelliklerini ve bütünleşik pazarlama iletişimini ortaya çıkaran nedenleri açıklayabilirler. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama sürecini karşılaştırmalı ve analitik bir bakış açısıyla ele alabilirler. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımı ve özellikleri, tarihsel gelişim süreci, bütünleşik pazarlama iletişimini ortaya çıkaran nedenler, bütünleşik pazarlama iletişimi planlama modelleri, stratejik pazarlama iletişimi ve stratejik planlama süreci.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bütünleşik pazarlama iletişimi tanımı ve kapsamı açısından incelenmesi Anlatım ve tartışma
2 tutundurma karması uygulamalarının bütünleşik pazarlama iletişimi açısından tartışılması Anlatım ve tartışma
3 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
4 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
5 pazarlama karması unsurlarının bütünleşik pazarlama iletişimi açısından tartışılması Anlatım ve tartışma
6 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
7 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Diğer pazarlama iletişimi unsurları üzerine tartışmalar: doğrudan pazarlama, internette pazarlama ve sponsorluk. Anlatım ve tartışma
10 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
11 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
12 Diğer pazarlama iletişimi unsurları üzerine tartışmalar: marka yönetimi ve marka yerleştirme, amaca yönelik pazarlama, ticari fuar ve sergiler Anlatım ve tartışma
13 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
14 Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama süreci ve organizasyonu üzerine tartışmalar Anlatım ve tartışma
15 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 8 32
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 173