Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 107 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 107 Adı: SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHAR İŞİGÜZEL (bahar.isiguzel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BAHAR İŞİGÜZEL,
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Almanca dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesidir. Bu bağlamda bu becerileri geliştirebilmek için uygun dil düzeyindeki Almanca ders kitapları ve dijital teknolojileri kullanılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Almanca dinleme becerisi açısından B1 + düzeyi iletişim kurabilme PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Almanca konuşma becerisi açısından B1 + düzeyi iletişim kurabilme PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Almanca dinleme- konuşma karşılıklı etkileşim boyutunda iletişim kurabilme PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 8-9) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
2 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 12-13) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
3 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 16-17) Film 1 Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
4 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 24-25-26) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
5 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri [S. 28-29(3)-35] Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
6 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (Film 2) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
7 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 40-41) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 44-45) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
10 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 48-49) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
11 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 56-57--58-59) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
12 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (Film 3) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
13 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 66-67) Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
14 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 72-73-74-75) Film 4 Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
15 Aspekte - Konuşma, Dinleme ve Film Etkinlikleri (S. 78-79) Film 5 Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Rol Yapma, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koithan, U., Schmitz, H., Sieber, T., & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu B1 plus: Mittelstufe Deutsch. Arbeitscbuch 1 mit Audio-CD. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen GmbH
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve dijital teknolojileri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 10 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 72