|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel okuma becerilerini gözden geçirmek; bir metindeki önemli fikirleri analiz etmek; bir metin içerisindeki fikirlerin bağlantısını açıklamak; yazarın bakış açısını tanımlamak; metinde ima edilen fikirleri çıkarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel okuma becerilerini tanımlayabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir metindeki önemli fikirleri tanımlar ve aralarındaki bağlantıları açıklayabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Metinde ima edilen fikirleri analiz edebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yabancı dilde okuma ve anlama becerisini geliştirir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Özgün okuma parçalarındaki farklı bakış açılarını kavrayabilir. |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Okuma tekniklerini/stratejilerini kullanabilir. |
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Metin türlerini ve özelliklerini bilir. |
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarını kavrama; tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması; bilginin sentezlenmesi, analizi ve değerlendirilmesi temeline dayanan eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Metin ve metin türleri Farklı insanların hayalleri üzerine bir metni anlama. S.10-11 | Anlatım, tartışma |
2 | Metin özellikleri Kahramanlık. Ünlü bir şahsiyeti betimleme. S.14-15. | Anlatım, tartışma |
3 | Okuma stratejileri Şanslı olmak: Sosyal medya platformunda batıl inançlarla ilgili bir yorum. Okuma parçası: Ünlü kişilerle ilgili tasvirler: Anne-Sophie Mutter. S.18-20 | Anlatım, tartışma |
4 | Okuma stratejileri. Farklı ev türlerinden bahsetme. İnsanın kendisini mutlu hissedeceği bir ev nasıl olmalı. Bir grafiği yorumlama. S.27. | Anlatım, tartışma |
5 | Metin okuma-inceleme. Bir metindeki ana fikri ve yan fikirleri bulabilme. Bir otelde konaklama. İyi bir otelden beklentiler nelerdir? S.30-31. | Anlatım, tartışma |
6 | Metin okuma-inceleme. Aile yanında kalmanın avantaj ve dezavantajları ile ilgili argümanlar toplamak, görüş bildirmek, tavsiyelerde bulunmak. Tasvir: König Ludwig II. S.32-33-36. | Anlatım, tartışma |
7 | Metin okuma-inceleme. Sağlık üzerine okumalar. Çikolata hakkındaki bir metinde verilen bilgileri okuyup anlama. En çok tercih edilen beş tatlı-şekerleme türü hakkında bir metin. S.42-43. | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metin okuma-inceleme Gülmek sağlıklıdır. Gülmekle ilgili verilen bilgileri anlama ve yorumlama. S.46-47. | Anlatım, tartışma |
10 | Metin okuma-inceleme. Günlük rutinler hakkında konuşma ve stresle başa çıkmak için tavsiyelerde bulunma. Forumda düşünceleri paylaşma. İş yerinde sağlıklı yaşam için neler yapılabilir? İş yerinde stres. Tasvir: Lindt&Sprüngli S.50-51-52. | Anlatım, tartışma |
11 | Metin okuma-inceleme Boş zaman aktiviteleri. Oyun ile ilgili bir röportajı okuyup anlama. S.60-61. | Anlatım, tartışma |
12 | Metin okuma-inceleme. "Kadınlar sabah 03.30'da ne yaparlar" adlı film üzerine yapılan tartışmayı okuma. S.64-65. | Anlatım, tartışma |
13 | Metin okuma-inceleme Tasvir: Doris Dörrie. S.68. | Anlatım, tartışma |
14 | Metin okuma-inceleme Öğrenme ortamları. Derste dijital medyanın kullanımı ile ilgili tutum bildiren bir yazıyı okuyup anlama. Tasvir: Gerald Hüther. S.76-84. | Anlatım, tartışma |
15 | Metin okuma-inceleme. Öğrenme stratejilerini okuyup anlama. S.80-81. | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Georgiakaki, M. (2008). Lesetraining: für Jugendliche und junge Erwachsene in der Grundstufe. Ismaning: Max Hueber Verlag. | |
2 | Westhoff, G. (2007). Fertigkeit lesen: Fernstudienangebot, Teilbereich Deutsch als Fremdsprache. Berlin: Langenscheidt Verlag | |
3 | Podeschau, J. B.& Hubersack, C. & Pude, A. (2015). Menschen B1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Ismaning. Hueber Verlag. | |
4 | Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag. | |
5 | Blühdorn, H. und Foschi, A. M. (2013). Leseverstehen für Deutsch als Fremdsprache: Ein Lehrbuch für die Lehrerausbildung. Pisa University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
özgün okuma parçaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |