Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 103 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 103 Adı: OKUMA BECERİLERİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel okuma becerilerini gözden geçirmek; bir metindeki önemli fikirleri analiz etmek; bir metin içerisindeki fikirlerin bağlantısını açıklamak; yazarın bakış açısını tanımlamak; metinde ima edilen fikirleri çıkarmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel okuma becerilerini tanımlayabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir metindeki önemli fikirleri tanımlar ve aralarındaki bağlantıları açıklayabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Metinde ima edilen fikirleri analiz edebilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yabancı dilde okuma ve anlama becerisini geliştirir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Özgün okuma parçalarındaki farklı bakış açılarını kavrayabilir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Okuma tekniklerini/stratejilerini kullanabilir. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Metin türlerini ve özelliklerini bilir. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarını kavrama; tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması; bilginin sentezlenmesi, analizi ve değerlendirilmesi temeline dayanan eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Metin ve metin türleri Farklı insanların hayalleri üzerine bir metni anlama. S.10-11 Anlatım, tartışma
2 Metin özellikleri Kahramanlık. Ünlü bir şahsiyeti betimleme. S.14-15. Anlatım, tartışma
3 Okuma stratejileri Şanslı olmak: Sosyal medya platformunda batıl inançlarla ilgili bir yorum. Okuma parçası: Ünlü kişilerle ilgili tasvirler: Anne-Sophie Mutter. S.18-20 Anlatım, tartışma
4 Okuma stratejileri. Farklı ev türlerinden bahsetme. İnsanın kendisini mutlu hissedeceği bir ev nasıl olmalı. Bir grafiği yorumlama. S.27. Anlatım, tartışma
5 Metin okuma-inceleme. Bir metindeki ana fikri ve yan fikirleri bulabilme. Bir otelde konaklama. İyi bir otelden beklentiler nelerdir? S.30-31. Anlatım, tartışma
6 Metin okuma-inceleme. Aile yanında kalmanın avantaj ve dezavantajları ile ilgili argümanlar toplamak, görüş bildirmek, tavsiyelerde bulunmak. Tasvir: König Ludwig II. S.32-33-36. Anlatım, tartışma
7 Metin okuma-inceleme. Sağlık üzerine okumalar. Çikolata hakkındaki bir metinde verilen bilgileri okuyup anlama. En çok tercih edilen beş tatlı-şekerleme türü hakkında bir metin. S.42-43. Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Metin okuma-inceleme Gülmek sağlıklıdır. Gülmekle ilgili verilen bilgileri anlama ve yorumlama. S.46-47. Anlatım, tartışma
10 Metin okuma-inceleme. Günlük rutinler hakkında konuşma ve stresle başa çıkmak için tavsiyelerde bulunma. Forumda düşünceleri paylaşma. İş yerinde sağlıklı yaşam için neler yapılabilir? İş yerinde stres. Tasvir: Lindt&Sprüngli S.50-51-52. Anlatım, tartışma
11 Metin okuma-inceleme Boş zaman aktiviteleri. Oyun ile ilgili bir röportajı okuyup anlama. S.60-61. Anlatım, tartışma
12 Metin okuma-inceleme. "Kadınlar sabah 03.30'da ne yaparlar" adlı film üzerine yapılan tartışmayı okuma. S.64-65. Anlatım, tartışma
13 Metin okuma-inceleme Tasvir: Doris Dörrie. S.68. Anlatım, tartışma
14 Metin okuma-inceleme Öğrenme ortamları. Derste dijital medyanın kullanımı ile ilgili tutum bildiren bir yazıyı okuyup anlama. Tasvir: Gerald Hüther. S.76-84. Anlatım, tartışma
15 Metin okuma-inceleme. Öğrenme stratejilerini okuyup anlama. S.80-81. Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Georgiakaki, M. (2008). Lesetraining: für Jugendliche und junge Erwachsene in der Grundstufe. Ismaning: Max Hueber Verlag.
2 Westhoff, G. (2007). Fertigkeit lesen: Fernstudienangebot, Teilbereich Deutsch als Fremdsprache. Berlin: Langenscheidt Verlag
3 Podeschau, J. B.& Hubersack, C. & Pude, A. (2015). Menschen B1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Ismaning. Hueber Verlag.
4 Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag.
5 Blühdorn, H. und Foschi, A. M. (2013). Leseverstehen für Deutsch als Fremdsprache: Ein Lehrbuch für die Lehrerausbildung. Pisa University Press
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
özgün okuma parçaları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60