|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Paragraf yazma tekniklerini kazanmak; çeşitli türlerdeki paragrafların özelliklerini saptamak; akademik makalelerin özelliklerini tanımlamak; makale türlerini açıklamak; örnek makaleler ve paragraflar yazmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel yazma becerilerini tanımlayabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Paragraf yazma tekniklerini tanımlar |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Akademik makalelerin özelliklerini tartışabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Çeşitli türlerdeki paragrafların özelliklerini betimleyebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | farklı yazma türleri geliştirebilir |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Farklı yazma türlerinde özgün metinler yazar. |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma; betimleme, karşılaştırma, tartışma, anlatma türleriyle metin üretme, özet yazma, yorumlama; kısa hikâye, inceleme yazısı (kitap ve/veya film üzerine) ve resmî/gayrı resmî mektup yazma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yazma süreci-teknikler Hangi hayallerin gerçekleştiği konusunda yazı yazma. | Anlatım, tartışma,yazma |
2 | Yazma sürecinde planlama teknikleri. Ünlü bir şahsiyeti/kahramanı tanıtma. | Anlatım, tartışma,yazma |
3 | Farklı metinleri tanıma, yapılarını öğrenme. Bir mailde sevincini ifade edebilme ve tebrik edebilme. . | Anlatım, tartışma,yazma |
4 | Farklı türde olan metinlerin teknikleri ve dilsel yapılarına göre ayırt edebilme. Bir grafiği yazılı olarak yorumlayabilme. . | Anlatım, tartışma,yazma |
5 | Verilen bilgilere göre farklı dilsel üslupları tanıma. Evsiz insanların durumu ile ilgili bir yazı yazma | Anlatım, tartışma,yazma |
6 | Var olan bilgilere göre farklı dilsel üslupları kullanabilme. Aile yanında kalmak ile ilgili görüş ve tavsiye bildiren e-mail yazabilme. | Anlatım, tartışma,yazma |
7 | Eldeki verilere göre metinleri türüne göre planlama. Beslenme konusunda forum sayfalarında yazılan yazıları okuyup cevap yazabilme | Anlatım, tartışma,yazma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eldeki verilere göre metinleri türüne göre planlama devamı. Gülmek sağlıklıdır konusuyla ilgili bir metni okuyup o konuyla ilgili görüş yazabilme. . | Anlatım, tartışma,yazma |
10 | Karmaşık yapılardaki metinleri türlerine göre düzenleme. İş yerinde stresle mücadele etmek için forum sayfalarında ip uçları yazabilme. | Anlatım, tartışma,yazma |
11 | Farklı metin türlerini verilere göre yazılı olarak tamamlama. Giriş bölümü verilen bir hikayenin sonunu tamamlama | Anlatım, tartışma,yazma |
12 | Var olan bilgileri ön görülen türe göre metinleri planlaya bilme. Bir film hakkında görüş yazabilme. | Anlatım, tartışma,yazma |
13 | Var olan bilgileri ön görülen türe göre metinleri yazabilme. Bir arkadaşla planlanan bir akşam yemeği ile ilgili tavsiyelerde bulunma. | Anlatım, tartışma,yazma |
14 | Var olan metinleri farklı türlere dönüştürebilme. Var olan bilgilerle ön görülen metin türünü bireysel olarak planlayabilme, yazabilme. Dijital medyanın derste kullanılmasına karşı mısınız değil misiniz? Bununla ilgili görüş bildiren bir yazı kaleme alma. | Anlatım, tartışma,yazma |
15 | Var olan metinleri farklı türlere dönüştürebilme. Var olan bilgilerle ön görülen metin türünü bireysel olarak planlayabilme, yazabilme. Öğrenme stratejileri ile ilgili araştırma yaparak benzer zihinsel sorular hazırlamak. | Anlatım, tartışma,yazma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genç, A. (1997). Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri. Ankara.Hacettepe Taş Kitapçılık. | |
2 | Fischer, A.M. (2009). Ausblick Deutsch für Jugendliche und junge Erwachsene. Ismaning.Hueber Verlag. | |
3 | Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag. | |
4 | Podeschau, J. B.& Hubersack, C. & Pude, A. (2015). Menschen B1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Ismaning. Hueber Verlag. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2-14 | 12 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 12 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |