Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 105 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 105 Adı: YAZMA BECERİLERİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Paragraf yazma tekniklerini kazanmak; çeşitli türlerdeki paragrafların özelliklerini saptamak; akademik makalelerin özelliklerini tanımlamak; makale türlerini açıklamak; örnek makaleler ve paragraflar yazmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel yazma becerilerini tanımlayabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Paragraf yazma tekniklerini tanımlar PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Akademik makalelerin özelliklerini tartışabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Çeşitli türlerdeki paragrafların özelliklerini betimleyebilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 farklı yazma türleri geliştirebilir PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Farklı yazma türlerinde özgün metinler yazar. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma; betimleme, karşılaştırma, tartışma, anlatma türleriyle metin üretme, özet yazma, yorumlama; kısa hikâye, inceleme yazısı (kitap ve/veya film üzerine) ve resmî/gayrı resmî mektup yazma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yazma süreci-teknikler Hangi hayallerin gerçekleştiği konusunda yazı yazma. Anlatım, tartışma,yazma
2 Yazma sürecinde planlama teknikleri. Ünlü bir şahsiyeti/kahramanı tanıtma. Anlatım, tartışma,yazma
3 Farklı metinleri tanıma, yapılarını öğrenme. Bir mailde sevincini ifade edebilme ve tebrik edebilme. . Anlatım, tartışma,yazma
4 Farklı türde olan metinlerin teknikleri ve dilsel yapılarına göre ayırt edebilme. Bir grafiği yazılı olarak yorumlayabilme. . Anlatım, tartışma,yazma
5 Verilen bilgilere göre farklı dilsel üslupları tanıma. Evsiz insanların durumu ile ilgili bir yazı yazma Anlatım, tartışma,yazma
6 Var olan bilgilere göre farklı dilsel üslupları kullanabilme. Aile yanında kalmak ile ilgili görüş ve tavsiye bildiren e-mail yazabilme. Anlatım, tartışma,yazma
7 Eldeki verilere göre metinleri türüne göre planlama. Beslenme konusunda forum sayfalarında yazılan yazıları okuyup cevap yazabilme Anlatım, tartışma,yazma
8 Ara Sınav
9 Eldeki verilere göre metinleri türüne göre planlama devamı. Gülmek sağlıklıdır konusuyla ilgili bir metni okuyup o konuyla ilgili görüş yazabilme. . Anlatım, tartışma,yazma
10 Karmaşık yapılardaki metinleri türlerine göre düzenleme. İş yerinde stresle mücadele etmek için forum sayfalarında ip uçları yazabilme. Anlatım, tartışma,yazma
11 Farklı metin türlerini verilere göre yazılı olarak tamamlama. Giriş bölümü verilen bir hikayenin sonunu tamamlama Anlatım, tartışma,yazma
12 Var olan bilgileri ön görülen türe göre metinleri planlaya bilme. Bir film hakkında görüş yazabilme. Anlatım, tartışma,yazma
13 Var olan bilgileri ön görülen türe göre metinleri yazabilme. Bir arkadaşla planlanan bir akşam yemeği ile ilgili tavsiyelerde bulunma. Anlatım, tartışma,yazma
14 Var olan metinleri farklı türlere dönüştürebilme. Var olan bilgilerle ön görülen metin türünü bireysel olarak planlayabilme, yazabilme. Dijital medyanın derste kullanılmasına karşı mısınız değil misiniz? Bununla ilgili görüş bildiren bir yazı kaleme alma. Anlatım, tartışma,yazma
15 Var olan metinleri farklı türlere dönüştürebilme. Var olan bilgilerle ön görülen metin türünü bireysel olarak planlayabilme, yazabilme. Öğrenme stratejileri ile ilgili araştırma yaparak benzer zihinsel sorular hazırlamak. Anlatım, tartışma,yazma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Genç, A. (1997). Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri. Ankara.Hacettepe Taş Kitapçılık.
2 Fischer, A.M. (2009). Ausblick Deutsch für Jugendliche und junge Erwachsene. Ismaning.Hueber Verlag.
3 Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag.
4 Podeschau, J. B.& Hubersack, C. & Pude, A. (2015). Menschen B1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Ismaning. Hueber Verlag.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2-14 12 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 1 12 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 61