Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK 101 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: GK 101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ENES ÖZ (enesoz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları bilir PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlının yıkılış süreci hakkında bilgi sahibidir PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 I.Dünya savaşı hakkında bilgi sahibidir PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Milli mücadele süreci hakkında bilgi sahibidir PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Amaçlar, Kavramlar ve Türk İnkılabının Özellikleri Anlatma, Soru-Cevap
2 Osmanlı Devleti’nin Gerileme ve Çöküş Süreci Anlatma, Soru-Cevap
3 Osmanlı Devleti’nde Reform Hareketleri Anlatma, Soru-Cevap
4 II. Meşrutiyet Süreci ve Fikir Akımları Anlatma, Soru-Cevap
5 Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları ve Sonrasında Yaşanan Gelişmeler Anlatma, Soru-Cevap
6 I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Anlatma, Soru-Cevap
7 I. Dünya Savaşı’nın Sona Ermesi ve Önemli Gelişmeler Anlatma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Milli Mücadele Dönemi, Faydalı ve Zararlı Cemiyetler Anlatma, Soru-Cevap
10 Mondros Mütarekesi ve İşgallere Karşı Mustafa Kemal Paşa Anlatma, Soru-Cevap
11 Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya Geçmesi ve Faaliyetleri Anlatma, Soru-Cevap
12 Erzurum Kongresi ve Anadolu’daki Bölgesel Kongreler Anlatma, Soru-Cevap
13 Sivas Kongresi ve Devamındaki Süreç Anlatma, Soru-Cevap
14 Temsil Heyeti’nin Ankara’ya Gelişi, Faaliyetleri ve Misak-ı Millî’nin Kabulü Anlatma, Soru-Cevap
15 Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Açılması ve Faaliyetleri Anlatma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
2 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (Atatürk Üniversitesi) Kitap https://atauzem.atauni.edu.tr/assets/ozdIcerik/ataturkilkeleriveinkilaptarihii.pdf
3 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (Anadolu Üniversitesi) Kitap https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/TAR201U/ebook/TAR201U-12V3S1-8-0-1- SV1-ebook.pdf
4 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (İstanbul Üniversitesi) Kitap http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/ati1.pdf
5 Güz dönemi için Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü tarafından belirlenen iki eser
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Haritalar, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90