Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 202 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 202 Adı: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİN TAMER YENEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlama, öğretimde planlı çalışmak, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini açıklamak ve etkin kullanmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretimle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Öğretimde dikkat edilmesi gereken ilkeleri yorumlayabilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Çağdaş öğretim yaklaşımlarını açıklayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Metot ve tekniklerin kullandığı planlar geliştirebilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretimle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma
2 Başlıca öğrenme ve öğretme ilkeleri Anlatım, tartışma
3 Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğeleri Anlatım, tartışma
4 Eğitimde planlama Anlatım, tartışma, sunum
5 Eğitimde yapılandırmacı yaklaşım Anlatım, tartışma, sunum
6 Yenilenen öğretim programlarının temelleri Anlatım, tartışma
7 Öğrenme ve öğretmede çağdaş yaklaşımlar (çoklu zeka, işbirlikli öğrenme, beyin temelli öğrenme) Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrenme ve öğretmede çağdaş yaklaşımlar (eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşünme) Anlatım, tartışma
10 Öğretim stratejileri (buluş, sunuş, araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi) Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma
11 Öğretim yöntem ve teknikleri (anlatım, tartışma, örnek olay) Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma
12 Öğretim yöntem ve teknikleri (gösterip yaptırma, problem çözme, drama) Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma
13 Öğretim yöntem ve teknikleri (soru cevap, benzetim, grup çalışması) Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma
14 Öğretim yöntem ve teknikleri (kavram haritası, analoji, zihin haritası) Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma
15 Öğretim yöntem ve teknikleri (mikro öğretim, oyun, altı şapkalı düşünme tekniği) Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Arslan, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
2 Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:PegemA Yayıncılık.
3 Demirel, Ö. (2003). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
4 Selçuk, Z., Kayılı, H. ve Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.
5 Öğretim İlke ve Yöntemleri Editörler Fevzi Dursun-Ahmet AYKAN Pegem Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 96