|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİN TAMER YENEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlama, öğretimde planlı çalışmak, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini açıklamak ve etkin kullanmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğretimle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Öğretimde dikkat edilmesi gereken ilkeleri yorumlayabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Metot ve tekniklerin kullandığı planlar geliştirebilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğretimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Başlıca öğrenme ve öğretme ilkeleri | Anlatım, tartışma |
3 | Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğeleri | Anlatım, tartışma |
4 | Eğitimde planlama | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Eğitimde yapılandırmacı yaklaşım | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Yenilenen öğretim programlarının temelleri | Anlatım, tartışma |
7 | Öğrenme ve öğretmede çağdaş yaklaşımlar (çoklu zeka, işbirlikli öğrenme, beyin temelli öğrenme) | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenme ve öğretmede çağdaş yaklaşımlar (eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşünme) | Anlatım, tartışma |
10 | Öğretim stratejileri (buluş, sunuş, araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi) | Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma |
11 | Öğretim yöntem ve teknikleri (anlatım, tartışma, örnek olay) | Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma |
12 | Öğretim yöntem ve teknikleri (gösterip yaptırma, problem çözme, drama) | Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma |
13 | Öğretim yöntem ve teknikleri (soru cevap, benzetim, grup çalışması) | Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma |
14 | Öğretim yöntem ve teknikleri (kavram haritası, analoji, zihin haritası) | Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma |
15 | Öğretim yöntem ve teknikleri (mikro öğretim, oyun, altı şapkalı düşünme tekniği) | Anlatım, grup çalışması, sunum,tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arslan, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
2 | Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:PegemA Yayıncılık. | |
3 | Demirel, Ö. (2003). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık. | |
4 | Selçuk, Z., Kayılı, H. ve Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları. | |
5 | Öğretim İlke ve Yöntemleri Editörler Fevzi Dursun-Ahmet AYKAN Pegem Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |