|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eğitim ve öğretim teknolojisinin ne olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi, öğretim teknolojilerinin gelişim süreci-tarihçesini, ASSURE ve ADDIE modellerini, etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken özellikleri, öğretim ortamlarının organizasyonu ve yerleşim biçimlerini, öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki önemi ile öğretim sürecine sağladığı yararları, öğretim materyali hazırlama ilkelerini ve Web 2.0 araçları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim ve öğretim teknolojisinin ne olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi bilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğretim teknolojisi türlerini öğrenir |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | ASSURE ve ADDIE modellerini uygular |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken özellikleri fark eder. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Etkili öğretim teknolojisi kullanımı için uygun öğretim ortamlarının organizasyonu ve yerleşim seçer. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Amacına uygun öğretim materyallerinin tasarlayıp geliştirir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Amacına uygun öğretim materyallerinin tasarlayıp geliştirmek için Web 2.0 araçları kullanır. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap, tartışma |
2 | Eğitim Teknolojisi, Öğretim teknolojisi, İki kavram arasındaki ilişki Programlı öğretim ve ilkeleri (Küçük adımlar ilkesi, Etkin katılım ilkesi, Anında düzeltme ilkesi, Bireysel hıza göre ilerleme ilkesi, Doğru cevaplar ilkesi) | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap, tartışma |
3 | ASSURE öğretim tasarımı modeli ADDIE öğretim tasarımı modeli | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap, tartışma |
4 | Etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken yeterlikler Öğretim ortamlarının organizasyonları ve yerleşim biçimleri E. Dale’ye göre (Yaşantı Konisi) | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap, tartışma |
5 | Öğretim materyallerinin seçiminde dikkat edilmesi gereken ilkeler Görsel tasarım öğeleri Görsel tasarım ilkeleri Öğretim materyali hazırlama ilkeleri | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap, tartışma |
6 | Öğretimde kavram haritası, zihin haritası, Vee diyagramı, kavram karikatürü, bulmaca, çalışma kağıdı, video vs. oluşturmak için kullanılan web 2.0 araçları | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap, tartışma |
7 | Öğretim materyali değerlendirme formları | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek ders planı ve power point/Prezi slaytları İnceleme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan ders planı ve sunumlara dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan çalışma kağıdı ve bulmaca inceleme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan çalışma kâğıtları ve bulmacalara dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan zihin haritası ve kavram haritası üzerine inceleme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan zihin haritası ve kavram karikatürüne dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek bir kavram karikatürü üzerine inceleme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek bir kavram karikatürüne dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan video inceleme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan videolara dönüt verme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Hazırlanan Materyallere Dönüt Verme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Küçükoğlu, A., ve arkadaşları, (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayıncılık. | |
2 | Tatlı, Z (editör) (2017). Kavram öğretiminde Web 2.0. Ankara: Pegem Akademi | |
3 | Uşun, S. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 2. Baskı: Ankara: Nobel Yayıncılık | |
4 | Yalın, H. İ.(2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 25. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık | |
5 | Yanpar Yelken, T.(2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 12. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |