Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 403 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 403 Adı: ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocukların gelişim dönemlerini, özellikle bilişsel gelişim dönemlerini tanımak, çocukların özelliklerini ve dil öğretiminde bunun önemini kavramak, çocukların öğrenme stratejilerini geliştirmek, çocuklara İngilizce öğretiminde uygulanacak sınıf-içi yöntem ve teknikleri kullanmakr; şarkı, oyun ve görsel araçları geliştirip uygulayamak, çocuklara uygun ders materyallerini ayırt etmek ve mikro-öğretim yoluyla kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu yapmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk eğitim sisteminin ve ilköğretim birinci kademe eğitimin genel özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İlköğretim okullarında birinci kademe sınıflardaki eğitimin amaç, yapı ve işleyişini tanımlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İlköğretim okullarında birinci kademe sınıflardaki eğitimin amaç, yapı ve işleyişini tanımlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çocuğun bilişsel gelişimini ve öğrenme süreçlerini, bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini belirleyebilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini adlandırıp tanımlayabilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örneğin; üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için etkinlikler (örneğin; yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örneğin; resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda temel bilgilerin verilmesi ve seçilmiş örnek ders kitaplarının tanıtılması Anlatım, grup çalışması
2 Mini DaF 1 örnek 1 ve 2 ünite uygulaması Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
3 Mini DaF 1 Ünite 3 ve 4 uygulaması Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
4 Mini DaF 1 Ünite 5 ve 6 uygulaması Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
5 Mini DaF 1 Ünite 7 ve 8 uygulaması Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
6 Mini DaF 1 Ünite 9 ve 10 uygulaması Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
7 Mini DaF 2 Ünite 1 ve 2 uygulaması Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
8 Ara Sınav
9 Mini DaF 2 Ünite 3 ve 4 uygulaması Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
10 Kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu-mikro öğretim Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
11 Kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu-mikro öğretim Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
12 Kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu-mikro öğretim Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
13 Kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu-mikro öğretim Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
14 Kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu-mikro öğretim Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
15 Kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu-mikro öğretim Örnek Olay, Drama, Rol Yapma, Şarkı Söyleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MİNİ DaF İnteraktif Ders Kitabı. Steinadler Verlag. (https://steinadlerverlag.com/interaktiv/mini/mini-daf-1/)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 9-14 5 15
9.Proje
Final Sınavı 16 2 45

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 118