|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR İŞİGÜZEL, SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ, FAİK ÖMÜR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yapılacak etkinliklerle öğretmen adaylarında toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirme, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturma hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Güncel toplumsal sorunları açıklayabilir. |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çocukların özgüven olusturmasında öğretmenin rolünü tartışabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini tartışabilir. |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Projeye katılacak öğrencilerle tanışma ve dersin içeriğinin tartışılması | Tartışma |
2 | Proje tipine karar verilmesi ve görevlendirmelerin yapılması | Tartışma |
3 | Proje için araştırmaların yapılması | Tartışma |
4 | Projenin belirlenmesi | Tartışma |
5 | Proje takviminin oluşturulması | Tartışma |
6 | Projeyle ilgili çalışmaların yapılması | Tartışma |
7 | Projeyle ilgili çalışmalar (kermes) | Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Projeyle ilgili çalışmalar (şiir dinletisi) | Tartışma |
10 | Projeyle ilgili çalışmalar (şiir dinletisi) | Tartışma |
11 | Projeyle ilgili çalışmalar (etkinlik malzemelerinin temini) | Tartışma |
12 | Projeyle ilgili çalışmalar (etkinliklerin planlanması) | Tartışma |
13 | Projeyle ilgili çalışmalar (etkinliklerin planlanması) | Tartışma |
14 | Projenin yapılması | Tartışma |
15 | Projenin değerlendirilmesi | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksoy, B. vd, (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 8 | 2 | 40 |
9.Proje | 16 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |