|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLAL ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anadil edinimi, ikinci dil edinimi ve yabancı dil öğrenimi konularını ana hatlarıyla saptamak ve açıklamak, bahsedilen konularla ilgili teorileri tanımak, yorumlamak ve karşılaştırmak. Bu teoriler çerçevesinde yabancı dil öğrenimini değerlendirmek, dil öğretimi ve dil edinimini ilişkilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadil, ikinci dil ve yabancı dil kavramalarını betimleyebilir ve açıklayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anadil edinimi gelişim süreçlerini tanımlayabilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocukların fonolojik, morfolojik, kelime ve tümce gelişim basamaklarını tanımlayabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çocukların fonolojik, morfolojik, kelime ve tümce gelişim basamaklarını örnekleyebilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); ana dil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi, sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklardaki ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, ana dil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örneğin; kişilik etkisi, dil yeteneği, zekâ, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örneğin: doğal ve örgün eğitim ortamları). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Edinim, öğretim kavramları | Anlatım, tartışma |
2 | Anadil ediniminde temel kavramlar ve teoriler | Anlatım, tartışma |
3 | Davranışçı modeller | Anlatım, tartışma |
4 | Naturalist/ modeller (doğuştancılık) | Anlatım, tartışma |
5 | Bilişsel ve bağlantıcı modeller | Anlatım, tartışma |
6 | Anadil ediniminde fonolojik ve morfolojik gelişme | Anlatım, tartışma |
7 | Anadil ediniminde kelime, anlam ve tümce gelişimi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve teoriler | Anlatım, tartışma |
10 | Davranışçı modeller | Anlatım, tartışma |
11 | Naturalist/ modeller (doğuştancılık) | Anlatım, tartışma |
12 | Bilişsel ve bağlantıcı modeller | Anlatım, tartışma |
13 | İkinci dil edinimini etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma |
14 | Yabancı dil öğretimi uygulama gözlemleri ve değerlendirmeleri | Anlatım, tartışma |
15 | Sınav öncesi tekrar | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dittmann, J. (2010). Der Spracherwerb des Kindes. München: Verlag C. H. Beck. | |
2 | Klein W. (1987). Zweitspracherwerb. Eine einführung. Frankfurt am Main: Athennaem- Taschenbücher. | |
3 | Apeltauer, E. (2006). Grundlagen des Erst-und Fremdsprachenerwerbs.Fernstudieneinheit 15. Berlin: Langenscheidt. | |
4 | Günther, B. & Günther, H. (2004). Erstsprache und Zweitsprache. Weinheim: Beltz Verlag | |
5 | Klan, G. D. (1999). Spracherwerb. Stuttgart: Verlag J. B. Metzler | |
6 | Güvendir, E. & Işıl G. Y. (2014) Dil Edinimi. Ankara: Anı Yayınları | |
7 | Klann, D.G. (2016), Spracherwerb Eine Einführung, J.B.Metzler Verlag, Stuttgart | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |