Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 301 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 301 Adı: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ÖZCAN (mehmetozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısına, temel yasalara, merkez, taşra ve yurt dışı örgütüne, öğretim kademelerine, insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarına, reform ve yenileşme girişimlerine; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim sistemlerinin yapısını açıklayabilir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Türk eğitim sisteminin yapısını, temel yasaları, merkez, taşra ve yurt dışı örgütünü, öğretim kademelerini, insan gücünü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarını, reform ve yenileşme girişimlerini açıklayabilir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Örgüt-yönetim teorilerini ve süreçlerini, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okulu ve insan kaynağının yönetimini açıklayabilir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Öğrenci özlük işlerini; eğitim ve öğretimle ilgili işleri, okul işletmeciliğiyle ilgili işleri, okul, çevre, toplum ve aile ilişkilerini açıklayabilir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Okul, çevre, toplum ve aile ilişkilerini açıklayabilir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel konuları tartışabilir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders Türk Eğitim Sisteminin yapısı, temel yasaları, örgüt yapısı, öğretim kademeleri, örgüt-yönetim teoriler ve süreçler, insan kaynağının yönetimi, öğrenci özlük işleri, eğitim ve öğretimle ilgili işleri, okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri, eğitimle ilgili güncel tartışma konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Temel Yasal Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Türk Eğitim Sisteminde Reform ve Yenileşme Girişimleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Yönetim ve Yönetim Kuramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Yönetim Süreçleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Okul Örgütü ve Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Okulda İnsan Kaynaklarının Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Okulda Eğitim Öğretim İşlerinin Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Okul İşletmesinin Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Okul-Aile-Çevre-Toplum İlişkileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Uğur, A. (2021). Turkish Educational System and School Management. Ankara: Pegem Publication.
2 Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2021). Turkish Educational System and School Management. Ankara: Pegem Publication.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2-15 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90