Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 208 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 208 Adı: İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek; temel okuma becerilerini gözden geçirmek; bir metindeki önemli fikirleri analiz etmek; bir metin içerisindeki fikirlerin bağlantısını açıklamak; yazarın bakış açısını tanımlamak; metinde ima edilen fikirleri çıkarmak; paragraf yazma tekniklerini kazanmak; çeşitli türlerdeki paragrafların özelliklerini saptamak; akademik makalelerin özelliklerini tanımlamak; makale türlerini açıklamak; örnek makaleler ve paragraflar yazmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel okuma becerilerini tanımlayabilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Bir metindeki önemli fikirleri tanımlar ve aralarındaki bağlantıları açıklayabilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Metinde ima edilen fikirleri analiz eder ve yazarın bakış açısını açıklayabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Paragraf yazma tekniklerini tanımlar ve çeşitli türlerdeki paragrafların özelliklerini betimleyebilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Akademik makalelerin özelliklerini tartışabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yazılı ve sözlü etkinlikler yoluyla ileri düzeyde okuduğunu anlama ve yazma becerisinin geliştirilmesi; okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklerin ve stratejilerin uygulanması; edebî ve edebî olmayan türlerdeki metinleri özetleme, çözümleme ve yorumlama çalışmaları; yaratıcı yazma çalışmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanat konulu okumalar paragrafta konu ve tez Anlatım, tartışma
2 Sanat konulu okumalar ve makalede gelişme, sonuç Anlatım, tartışma
3 Dil konulu okumalar makale tanımı, düz anlam ve yan anlamlar Anlatım, tartışma,yazma
4 Dil konulu okumalar ve süreç makalesi Anlatım, tartışma
5 Sağlık konulu okumalar zaman ifadelerini kullanabilme Anlatım, tartışma
6 Sağlık konulu okumalar ve düz anlam ve yan anlamlar Anlatım, tartışma
7 Gruplar, organizasyonlar, topluluklar üstüne okumalar betimleme makalesi Anlatım, tartışma,yazma
8 Ara Sınav
9 Gruplar, organizasyonlar, topluluklar üstüne okumalar ve söz sanatları Anlatım, tartışma,yazma
10 Psikoloji üstüne okumalar sınıflandırma makalesi Anlatım, tartışma
11 Psikoloji üstüne okumalar ve düşünceler arası geçiş ifadeleri Anlatım, tartışma,yazma
12 Cinsiyet üstüne okumalar ve belirteçler Anlatım, tartışma
13 Cinsiyet üstüne okumalar ve belirteçler Anlatım, tartışma
14 Cinsiyet üstüne okumalar ve belirteçler Anlatım, tartışma
15 Cinsiyet üstüne okumalar ve belirteçler Anlatım, tartışma,yazma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 güncel gazeteler
2 Westerhoff, G. (1997). Fertigkeit Lesen. Berlin: Langenscheidt
3 Bernd K. (1999). Fertigkeit Schreiben. Berlin: Langenscheidt
4 Mitziviris, A.F. (2009). Ausblick 2. Ismaning. Hueber Verlag.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, örnek metinler, internet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2-14 12 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 1 12 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 92