|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDULLAH NAMLI (abdnamli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, İBRAHİM YILMAZ, MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, MUSTAFA IŞIK, ADEM ÇATAK, ABDULLAH NAMLI, EMİNE DEMİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilirler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için deney tasarlama, elde edilen sonuçları değerlendirme ve yorumlama yetisini kazanabilirler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirebilirler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 2 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 3 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 4 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 5 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 6 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 7 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 10 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 11 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 12 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 13 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 14 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 15 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kavakçı, Yusuf Ziya. İslam Araştırmalarında Usul, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1976. | |
| 2 | Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., 1995. | |
| 3 | Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., 1995. | |
| 4 | Kaptan, Saim. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Rehber Yayınları, 1995. | |
| 5 | Day, Robert A. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. trc. Gülay Aşkar Altay. Ankara: Tübitak Yayınları, 1997. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Tezin konusu ile ilgili İslami kaynak kitaplar. Tefsir, Hadis, Fıkıh, Kelam ve Tasavvuf Kaynakları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 16 | 720 | 100 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 30 | 14 | 255 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 20 | 14 | 255 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 720 | ||