Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMÖ 101 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMÖ 101 Adı: GENEL MATEMATİK Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MÜJDET GÜNGÖR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Farklı sayı kümelerini (doğal, tam, gerçel) kavratmak, fonksiyon kavramı ve temel fonksiyon çeşitlerini tanıtmak, tümevarım toplam ve çarpım sembolleri ile dizi ve seri kavramlarını kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 reel sayıları ve özelliklerini öğrenebilecek ve reel sayı eksenini ve aralıkları kullanabilecek PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 karekök ve mutlak değer arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 tümevarım yöntemi ile ispat yapabilecek PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Fonksiyon ve fonksiyon çeşitlerini kavrayacak PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 karmaşık sayıları ve bu sayılarla işlem yapmayı öğrenebilecek PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir.
PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır..
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklem ve eşitsizlikleri çözebilecek PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doğal sayılar kümesi, tamsayılar kümesi, rasyonel sayılar kümesi, gerçel sayılar kümesi ve özellikleri. İkinci dereceden denklem ve eşitsizlikler, doğrunun analitik incelenmesi, çemberin analitik incelenmesi ve ilgili uygulamalar. Fonksiyon kavramı, polinomlar, rasyonel fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve bunların terslerinden oluşan elemanter fonksiyonlar. Fonksiyonların grafikleri. Tümevarım ilkesi, toplam ve çarpım sembolü özellikleri, dizi ve serilerle ilgili temel kavramlar. Karmaşık sayılar ve özellikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğal sayılar kümesi ve tamsayılar kümesi Konu anlatımı ve soru çözümleri
2 rasyonel ve irrasyonel sayılar kümesi Konu anlatımı ve soru çözümleri
3 reel sayılar kümesi Konu anlatımı ve soru çözümleri
4 Mutlak değer ve özellikleri Konu anlatımı ve soru çözümleri
5 Fonksiyon kavramı, fonksiyon çeşitleri: trigonometrik fonksiyonlar Konu anlatımı ve soru çözümleri
6 trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar Konu anlatımı ve soru çözümleri
7 üstel ve logaritmik fonksiyonlar Konu anlatımı ve soru çözümleri
8 Ara Sınav
9 Tamdeğer fonksiyonu ve özellikleri. Konu anlatımı ve soru çözümleri
10 Tümevarım Konu anlatımı ve soru çözümleri
11 Toplam sembolü Konu anlatımı ve soru çözümleri
12 Çarpım Sembolü Konu anlatımı ve soru çözümleri
13 Seri kavramı ve uygulamaları Konu anlatımı ve soru çözümleri
14 Karmaşık sayı kavramı Konu anlatımı ve soru çözümleri
15 karmaşık sayıların kutupsal gösterimi ve uygulamalar. Konu anlatımı ve soru çözümleri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Joel R. Hass, George B. Thomas, Maurice D. Weir, Thomas Calculus I-II, Çeviri Editörü Mustafa Bayram, Pearson Yayıclık, 2010
2 • Prof. Dr. Ahmet A. KARADENİZ Yüksek Matematik. Cilt 1, 2. 4. Baskı, 1985.
3 • Prof Dr. Mustafa BAYRAKTAR Analize giriş I, II. 2. Baskı, 2008
4 • Prof. Dr. Mustafa BALCI, Analiz 1,2. 7. Baskı, 2008.
5 • Doç. Dr. Ahmet TEKCAN, İleri Analiz. DORA 2010.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap,Bilgisayar,Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 12 96
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 308