|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MÜJDET GÜNGÖR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Farklı sayı kümelerini (doğal, tam, gerçel) kavratmak, fonksiyon kavramı ve temel fonksiyon çeşitlerini tanıtmak, tümevarım toplam ve çarpım sembolleri ile dizi ve seri kavramlarını kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | reel sayıları ve özelliklerini öğrenebilecek ve reel sayı eksenini ve aralıkları kullanabilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | karekök ve mutlak değer arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | tümevarım yöntemi ile ispat yapabilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fonksiyon ve fonksiyon çeşitlerini kavrayacak |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | karmaşık sayıları ve bu sayılarla işlem yapmayı öğrenebilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklem ve eşitsizlikleri çözebilecek |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğal sayılar kümesi, tamsayılar kümesi, rasyonel sayılar kümesi, gerçel sayılar kümesi ve özellikleri. İkinci dereceden denklem ve eşitsizlikler, doğrunun analitik incelenmesi, çemberin analitik incelenmesi ve ilgili uygulamalar. Fonksiyon kavramı, polinomlar, rasyonel fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve bunların terslerinden oluşan elemanter fonksiyonlar. Fonksiyonların grafikleri. Tümevarım ilkesi, toplam ve çarpım sembolü özellikleri, dizi ve serilerle ilgili temel kavramlar. Karmaşık sayılar ve özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğal sayılar kümesi ve tamsayılar kümesi | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
2 | rasyonel ve irrasyonel sayılar kümesi | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
3 | reel sayılar kümesi | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
4 | Mutlak değer ve özellikleri | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
5 | Fonksiyon kavramı, fonksiyon çeşitleri: trigonometrik fonksiyonlar | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
6 | trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
7 | üstel ve logaritmik fonksiyonlar | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tamdeğer fonksiyonu ve özellikleri. | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
10 | Tümevarım | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
11 | Toplam sembolü | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
12 | Çarpım Sembolü | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
13 | Seri kavramı ve uygulamaları | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
14 | Karmaşık sayı kavramı | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
15 | karmaşık sayıların kutupsal gösterimi ve uygulamalar. | Konu anlatımı ve soru çözümleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Joel R. Hass, George B. Thomas, Maurice D. Weir, Thomas Calculus I-II, Çeviri Editörü Mustafa Bayram, Pearson Yayıclık, 2010 | |
2 | • Prof. Dr. Ahmet A. KARADENİZ Yüksek Matematik. Cilt 1, 2. 4. Baskı, 1985. | |
3 | • Prof Dr. Mustafa BAYRAKTAR Analize giriş I, II. 2. Baskı, 2008 | |
4 | • Prof. Dr. Mustafa BALCI, Analiz 1,2. 7. Baskı, 2008. | |
5 | • Doç. Dr. Ahmet TEKCAN, İleri Analiz. DORA 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap,Bilgisayar,Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 12 | 96 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 308 |