|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DERYA ÖZLEM YAZLIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matematik yapıları ve operasyonları tanıtmak ve onları uygulayabilme beceresi kazandırmak; vektör, vektör uzayı, matris, matris uzayı, lineer dönüşüm gibi temel kavramlarını kavratabilme;öğrendiği matematiksel bilgiyi kullanabilme ve uygulayabilme becerisini kazandırabilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | matris cebirine ilişkin temel kavramları bilir ve matrisler üzerinde tanımlanan temel işlemleri uygulayabilir |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini anlar ve uygulayabilir |
PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Vektör uzayları ile ilgili temel kayramları anlayabilir ve bu kavramlarla ilgili temel özellikleri ispatları yapabilir |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | lineer bağımsızlık, baz ve boyut kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | lineer dönüşümler ile ilgili temel kavramları anlayabilir ve bu kavramlarla ilgili temel özelliklere ilişkin ispatları yapabilir |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | lineer dönüşümler ve matrisler arasındaki ilişkiyi anlayabilir |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
R^2 ve R^3de vektörler, matrisleri; matris uzayında toplama ve skaler çarpım, matris uzayında lineer bağımsızlık, vektör uzayı kavramına kısa bir giriş. Lineer denklem sistemleri, Gauss eliminasyonu, altuzaylar. Lineer bağımsızlık ve boyut. Lineer dönüşümler, lineer dönüşümlerle matrisler arasındaki ilişki, matris çarpımı, matrislerin tersi ile ilgili uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matrisler lineer denklem sistemleri ve çözümleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Matris İşlemleri. | Anlatma Yöntemi |
3 | Özel matrisler | Anlatma Yöntemi |
4 | Elementer satır işlemleri ve uygulamaları. | Anlatma Yöntemi |
5 | Matrislerin tersleri. | Anlatma Yöntemi |
6 | Lineer denklem sistemleri ve çözümleri(1) | Anlatma Yöntemi |
7 | Lineer denklem sistemleri ve çözümleri(2) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | R^2 ve R^3 de vektörler ve vektör uzayı kavramına giriş | Anlatma Yöntemi |
10 | Alt uzaylar | Anlatma Yöntemi |
11 | Lineer bağımsızlık | Anlatma Yöntemi |
12 | Baz ve Boyut. | Anlatma Yöntemi |
13 | Lineer dönüşümler. | Anlatma Yöntemi |
14 | Lineer dönüşümler ve matrisler. | Anlatma Yöntemi |
15 | Çekirdek ve Resim alt uzayları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Seymour Lipschutz, Marc Lars Lipson, İlker Akkuş, Lineer Cebir, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. | |
2 | • H.Hilmi Hacısalihoğlu (2000) Lineer Cebir I, , Hacısalihoğlu Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Kalem, Tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |