Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMÖ 205 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMÖ 205 Adı: LİNEER CEBİR I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
DERYA ÖZLEM YAZLIK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Matematik yapıları ve operasyonları tanıtmak ve onları uygulayabilme beceresi kazandırmak; vektör, vektör uzayı, matris, matris uzayı, lineer dönüşüm gibi temel kavramlarını kavratabilme;öğrendiği matematiksel bilgiyi kullanabilme ve uygulayabilme becerisini kazandırabilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 matris cebirine ilişkin temel kavramları bilir ve matrisler üzerinde tanımlanan temel işlemleri uygulayabilir PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini anlar ve uygulayabilir PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Vektör uzayları ile ilgili temel kayramları anlayabilir ve bu kavramlarla ilgili temel özellikleri ispatları yapabilir PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 lineer bağımsızlık, baz ve boyut kavramlarını açıklayabilir PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 lineer dönüşümler ile ilgili temel kavramları anlayabilir ve bu kavramlarla ilgili temel özelliklere ilişkin ispatları yapabilir PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 lineer dönüşümler ve matrisler arasındaki ilişkiyi anlayabilir PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
R^2 ve R^3de vektörler, matrisleri; matris uzayında toplama ve skaler çarpım, matris uzayında lineer bağımsızlık, vektör uzayı kavramına kısa bir giriş. Lineer denklem sistemleri, Gauss eliminasyonu, altuzaylar. Lineer bağımsızlık ve boyut. Lineer dönüşümler, lineer dönüşümlerle matrisler arasındaki ilişki, matris çarpımı, matrislerin tersi ile ilgili uygulamalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Matrisler lineer denklem sistemleri ve çözümleri Anlatma Yöntemi
2 Matris İşlemleri. Anlatma Yöntemi
3 Özel matrisler Anlatma Yöntemi
4 Elementer satır işlemleri ve uygulamaları. Anlatma Yöntemi
5 Matrislerin tersleri. Anlatma Yöntemi
6 Lineer denklem sistemleri ve çözümleri(1) Anlatma Yöntemi
7 Lineer denklem sistemleri ve çözümleri(2) Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 R^2 ve R^3 de vektörler ve vektör uzayı kavramına giriş Anlatma Yöntemi
10 Alt uzaylar Anlatma Yöntemi
11 Lineer bağımsızlık Anlatma Yöntemi
12 Baz ve Boyut. Anlatma Yöntemi
13 Lineer dönüşümler. Anlatma Yöntemi
14 Lineer dönüşümler ve matrisler. Anlatma Yöntemi
15 Çekirdek ve Resim alt uzayları Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Seymour Lipschutz, Marc Lars Lipson, İlker Akkuş, Lineer Cebir, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
2 • H.Hilmi Hacısalihoğlu (2000) Lineer Cebir I, , Hacısalihoğlu Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Kalem, Tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 2 12 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 150