|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜJDET GÜNGÖR (mujdetgungor@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MÜJDET GÜNGÖR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Laplace ve Ters Laplace dönüşümünü kavrayabilme ve bazı diferansyel denklemlere uygulayabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Laplace dönüşümünü bilir ve bazı diferansiyel denklemlere uygular. |
PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ters Laplace dönüşümünü uygular. |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bessel Diferensiyel Denklemi ve Bessel Fonksiyonlarını bilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Gauss Differensiyel Denklemi ve Hipergeometrik Fonksiyonlarını bilir. |
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sabit katsayılı lineer sistemlerin Laplace transformasyonunu bilir ve uygular. |
PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Sabit katsayılı lineer sistemlerin Laplace transformasyonu ile uygulamaları açıklar |
PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genelleştirilmiş integraller, Laplace dönüşümü, Laplace dönüşümünün varlığı ve temel özellikleri, ters Laplace dönüşümü ve Konvolusyon, sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemin Laplace dönüşümü ile çözümü, sabit katsayılı lineer sistemlerin Laplace transformasyonu ile çözümü. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genelleştirilmiş integraller | Anlatma Yöntemi |
2 | Genelleştirilmiş integraller | Anlatma Yöntemi |
3 | Laplace dönüşümü | Anlatma Yöntemi |
4 | Laplace dönüşümü | Anlatma Yöntemi |
5 | Laplace dönüşümünün varlığı ve temel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Laplace dönüşümünün varlığı ve temel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Ters Laplace dönüşümü ve Konvolusyon | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ters Laplace dönüşümü ve Konvolusyon | Anlatma Yöntemi |
10 | Bessel Diferensiyel Denklemi ve Bessel Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi |
11 | Bessel Diferensiyel Denklemi ve Bessel Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi |
12 | Gauss Differensiyel Denklemi ve Hipergeometrik Fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi |
13 | Gauss Differensiyel Denklemi ve Hipergeometrik Fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi |
14 | Sabit katsayılı lineer sistemlerin Laplace transformasyonu ile çözümü | Anlatma Yöntemi |
15 | Sabit katsayılı lineer sistemlerin Laplace transformasyonu ile çözümü | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Murray R. Spiege, Schaum's Outlines: Laplace Transforms | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap,bilgisayar,projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |