Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Azerbaycan Türkçesine ait günlük konuşma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Azerbaycan Türkçesini kullanarak kendini tanıtabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Azerbaycan Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Basit düzeyde konuşabilir, olayları özetleyip anlatabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Kendi anılarını anlatabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Azerbaycan Türkçesine ait günlük konuşma yöntemleri, Azerbaycan Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimler, Azerbaycan Türkçesinin kullanılarak anıların ifade edilmesi, olayların özetlenmesi |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma |
Anlatma Yöntemi
|
2 |
Adres sorma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
3 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
4 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
5 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama
|
6 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
7 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
10 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
11 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
12 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
13 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
14 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
15 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
ALTAYLI, S., Azerbaycan Türkçesi Sözlüğü, İstanbul, 1994. |
2 |
BURAN, Ahmet; ALKAYA Ercan Çağdaş Türk Lehçeleri, Akçağ Yay, Ankara, 2007. |
3 |
ERCİLASUN, Ahmet B., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ Yayınları, Ankara, 2007. |
4 |
ERGİN, Muharrem, Azeri Türkçesi. İstanbul, 1971. |
5 |
DEMİRCİZDE, E. Vd., Muasır Azerbaycan Dili (4 ciltte) Şerq-Qerb, Bakû, 2007. |
6 |
ERCİLASUN, Ahmet B, vd. Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, KB Yayınları, Ankara, 1991. |
7 |
Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları. |
8 |
Azerbaycan Türkçesinden çağdaş metin örnekleri (gazeteler, dergiler, CD ses kayıtları, filmler, internetten günlük yazılı haber metinleri). |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı |