|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇERİBAŞ (ceribas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kırgız Türkçesi’nin günlük konuşma dilini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Konuşma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kırgız Türkçesinde kendini tanıtabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kırgız Türkçesinin deyim ve özdeyişlerini kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Basit düzeyde konuşabilir, olayları özetleyip anlatabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kendi anılarını anlatabilir |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kırgız Türkleri hakkında genel bilgi, sözlü anlatım çalışmaları, cümleler kurma, günlük konuşmalar (tanışma, hal-hatır sorma, adres sorma; otelde lokantada, durakta, alışverişte, garda v.b. yerlerde konuşmalar), Kendini tanıtma, hatıra anlatma, kısa hikayeler anlatma, okunan metinlerden anlaşılanların anlatılmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Memleketini tanıtma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
2 | Otelde yer ayırtırken geçen diyalog | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
3 | Pazarda geçen diyalog | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
4 | Garda bilet alırken geçen diyalog | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
5 | Veda sırasında geçen diyalog | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
6 | Turizm bürosunda geçen diyalog | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
7 | Hastalıklar ve doktorla diyalog kurma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özgeçmişini anlatma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
10 | Hikâye metninin özetini anlatma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
11 | Çocuklukla ilgili kısa hikâyeler anlatma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
12 | Gençlikle ilgili kısa hikâyeler anlatma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
13 | Yaşlılarla ilgili kısa hikâyeler anlatma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
14 | Arkadaşlıkla ilgili kısa hikâyeler anlatma | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
15 | Aşk, sevgi, sadakat ve sabır ile ilgili anlatım | Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KOCAOĞLU, Timur v.d., Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, TDAV yayınları, İstanbul, 1992. | |
2 | Çeviri Sorunları, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, TDK, Ankara, 1978 | |
3 | ERCİLASUN Ahmet, B, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991. | |
4 | Kultayeva Ü. B., Kırgızça Süylöşöbüz, Bişkek, 2004. | |
5 | Yudahin, K. K., (Çev. A. Taymas) Kırgız Sözlüğü I,II, Ankara, 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |