|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR (filiz.ucar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Özbek Türkçesine ait temel konuşma becerilerini kazanma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özbek Türkçesine ait günlük konuşma yöntemlerini kullanabilir |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özbek Türkçesini kullanarak kendini tanıtabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Özbek Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Özbek Türkçesini kullanarak olayları özetleyebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Özbek Türkçesini kullanarak anılarını ifade edebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özbek Türkçesine ait günlük konuşma yöntemleri, Özbek Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimler, Özbek Türkçesinin kullanılarak anıların ifade edilmesi, olayların özetlenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
2 | Adres sorma | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
3 | Kendini tanıtma | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
4 | Kendini tanıtma | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
5 | Kendini tanıtma | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
6 | Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
7 | Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
10 | Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
11 | Olay özetleme | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
12 | Olay özetleme | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
13 | Olay özetleme | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
14 | Olay özetleme | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
15 | Olay özetleme | Örnek uygulama çalışmaları, Soru - cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ELTAZAROV, Juliboy, Özbekçe Öğreniyoruz, IQ Yay., İstanbul, 2010. | |
2 | ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I-II, KB Yay., Ankara, 1991. | |
3 | HENGİRMEN, Mehmet, Yusuf Berdiyar, Türkçe-Özbekçe Konuşma Kılavuzu Engin Yay., Ankara, 1992. | |
4 | KOCAOĞLU, Timur vd., Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, İstanbul, 1992. | |
5 | Yaman, Ertuğrul, Nizamiddin Mahmud, Özbek Türkçesi- Türkiye Türkçesi ve Türkiye Türkçesi- Özbek Türkçesi Karşılıklar Kılavuzu, TDK Yay., Ankara, 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |