Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 236 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 236 Adı: TATAR TÜRKÇESİ KONUŞMA II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DOĞAN ÇOLAK (dcolak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tatar Türkçesi’nin günlük konuşma dilini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Konuşma için dikkat edilecek hususları öğrenir. Konuşma yöntemlerini kullanabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tatar Türkçesinde kendini tanıtabilir PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tatar Türkçesinin deyim ve özdeyişlerini kullanabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Basit düzeyde konuşabilir, olayları özetleyip anlatabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Kendi anılarını anlatabilir PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tatar Türkleri hakkında genel bilgi, sözlü anlatım çalışmaları, cümleler kurma, günlük konuşmalar (tanışma, hal-hatır sorma, adres sorma; otelde lokantada, durakta, alışverişte, garda v.b. yerlerde konuşmalar), Kendini tanıtma, hatıra anlatma, kısa hikâyeler anlatma, okunan metinlerden anlaşılanların anlatılmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Memleketini tanıtma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
2 Otelde yer ayırtırken geçen diyalog Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
3 Pazarda geçen diyalog Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
4 Garda bilet alırken geçen diyalog Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
5 Veda sırasında geçen diyalog Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
6 Turizm bürosunda geçen diyalog Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
7 Hastalıklar ve doktorla diyalog kurma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
8 Ara Sınav
9 Özgeçmişini anlatma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
10 Hikâye metninin özetini anlatma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
11 Çocuklukla ilgili kısa hikâyeler anlatma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
12 Gençlikle ilgili kısa hikâyeler anlatma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
13 Yaşlılarla ilgili kısa hikâyeler anlatma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
14 Arkadaşlıkla ilgili kısa hikâyeler anlatma Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
15 Aşk, sevgi, sadakat ve sabır ile ilgili anlatım Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KOCAOĞLU, Timur v.d., Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, TDAV yayınları, İstanbul, 1992.
2 Çeviri Sorunları, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, TDK, Ankara, 1978.
3 ERCİLASUN Ahmet, B, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991.
4 MUHAMMEDİNOV, R.F., Rusça-Tatarça-Türikçe Süylem Süzligi, Kazan, 1993.
5 Türkçe-Tatarca Sözlük, Kazan, 1998.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120