|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR İŞİGÜZEL (bahar.isiguzel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yabancı dil öğretme sürecinde bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşiminin önemi vurgulanarak, yabancı dil öğretimi alanındaki motivasyon araştırmalarını irdelemek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yabancı dil alanı açısından motivasyon terimini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Motivasyon teorilerini tanımlayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yabancı dil alanındaki motivasyon araştırmalarını değerlendirebilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yabancı dil öğretiminde bilişsel ve duyuşsal etkileşimi değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | motivasyon teorilerini değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | motivasyon teorilerini karşılaştırabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Motif, motivasyon, motivasyon teorileri, motivasyon araştırmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yabancı dil öğretiminde temel kavramlar | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 2 | Yabancı dil öğretiminde temel kavramlar | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 3 | Yabancı dil öğretim sürecini etkileyen faktörler | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 4 | Yabancı dil öğretim sürecini etkileyen faktörler | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 5 | Yabancı dil öğretim sürecini bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşimi | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 6 | Yabancı dil öğretim sürecini bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşimi | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 7 | Motif | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 10 | Motivasyon Teorileri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 11 | Motivasyon Teorileri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 12 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 13 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 14 | Motivasyon Araştırmaları | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 15 | Motivasyon Araştırmaları | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Rheinberg, Falko (2006). Motivation. Urban Taschenbücher. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 140 | ||