|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT ŞENGÜL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders güvenilirlik, geçerlilik, etik, araştırma sorularının hazırlanması ve yönetilmesi, görüşmelerin planlanması ve örnek olay konularının öğrenilmesini ve uygulamalarının yapılmasını amaç edinir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir araştırmayı, bilimsel yöntemi kullanarak organize edebilmek. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bir araştırma raporunu irdeleyebilmek, eleştirebilmek. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hipotez testi, korelasyon teknikleri, ilişkisiz örneklemlerde ortalama puanların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA), ilişkili örneklemlerde ortalamaların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA), karışık ölçümler için ANOVA, çoklu regresyon analizi, kovaryans analizi, ki-kare testi, SPSS uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Araştırma ile ilgili kavramlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Nicel ve nitel araştırmalar | Anlatma Yöntemi |
4 | Hipotez testi, korelasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi |
5 | İlişkisiz örneklemlerde ortalama puanların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA) | Anlatma Yöntemi |
6 | İlişkili örneklemlerde ortalamaların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA) | Anlatma Yöntemi |
7 | İlişkili örneklemlerde ortalamaların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karışık ölçümler için ANOVA | Anlatma Yöntemi |
10 | Karışık ölçümler için ANOVA | Anlatma Yöntemi |
11 | Çoklu regresyon analizi, kovaryans analizi | Anlatma Yöntemi |
12 | ki-kare testi | Anlatma Yöntemi |
13 | SPSS uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
14 | SPSS uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
15 | SPSS uygulamaları ve genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |