|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT ŞENGÜL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders güvenilirlik, geçerlilik, etik, araştırma sorularının hazırlanması ve yönetilmesi, görüşmelerin planlanması ve örnek olay konularının öğrenilmesini ve uygulamalarının yapılmasını amaç edinir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir araştırmayı, bilimsel yöntemi kullanarak organize edebilmek. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Bir araştırma raporunu irdeleyebilmek, eleştirebilmek. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hipotez testi, korelasyon teknikleri, ilişkisiz örneklemlerde ortalama puanların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA), ilişkili örneklemlerde ortalamaların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA), karışık ölçümler için ANOVA, çoklu regresyon analizi, kovaryans analizi, ki-kare testi, SPSS uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Araştırma ile ilgili kavramlar | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Nicel ve nitel araştırmalar | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Hipotez testi, korelasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi |
| 5 | İlişkisiz örneklemlerde ortalama puanların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA) | Anlatma Yöntemi |
| 6 | İlişkili örneklemlerde ortalamaların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA) | Anlatma Yöntemi |
| 7 | İlişkili örneklemlerde ortalamaların karşılaştırılması (t-testi, ANOVA) | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karışık ölçümler için ANOVA | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Karışık ölçümler için ANOVA | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Çoklu regresyon analizi, kovaryans analizi | Anlatma Yöntemi |
| 12 | ki-kare testi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | SPSS uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
| 14 | SPSS uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
| 15 | SPSS uygulamaları ve genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||