|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAKAN YALAP (hakanyalap@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel metinleri okuyup anlayabilmelerinin yanı sıra bilimsel metinlerin metin ve söylem özelliklerini tanımalarının ve bilimsel metinler üretebilmelerinin sağlanmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel metinlerin türlerini (tez, makale, popular bilim yazısı, vs) birbirinden ayırabilecektir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-12 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bilimsel yöntemin basamaklarını analiz eder. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Bilimsel metinlerin düzelti ve formatlama süreçlerini analiz edebilecektir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Metin dilbilim yöntemlerinden yararlanılarak çağdaş Türk edebiyatından örnek metinlerin Türkçenin öğretilmesin katkılarının değerlendirilip, uygun metin seçiminin özellikleri üzerinde durulması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel metin türlerine ve metinsel özelliklerine genel bir bakış. | Okuma |
| 2 | Bilimsel metin türlerin özellikleri | Okuma |
| 3 | Bilimsel araştırmanın basamakları 1: Teori, yöntem ve model nedir? | Okuma |
| 4 | Bilimsel araştırmanın basamakları 2: Hipotez kurma ve araştırma soruları geliştirmeÇeşitli araştırma makaleleri üzerine alıştırmalar | Okuma |
| 5 | Bilimsel araştırmanın basamakları 3: Veritabanı, veri toplama yöntemleri. Çeşitli araştırma makaleleri üzerine alıştırmalar | Okuma |
| 6 | Öğrenci sunumları: bilimsel bir makalenin içeriği | Okuma |
| 7 | Bilimsel araştırmanın basamakları ve konunun belirlenerek sınırlandırılması | Okuma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırmaya başlarken: kütüphane ve e-kaynakların kullanılması ve erişimi | Okuma |
| 10 | Bilgilerin kaydedilmesi: doğrudan alıntı yapma, açımlama, özetleme, yorumlama, akademik hırsızlık ve engellenmesi | Okuma |
| 11 | Araştırmanın düzenlenmesi | Okuma |
| 12 | Araştırma metinlerinin yazımı: MLA ve APA nedir? Kurallar, temel ilkeler. | Okuma |
| 13 | Son versiyona doğru: Çalışmayı düzeltme ve edit etme | Okuma |
| 14 | Öğrencilerin araştırmalarını sunmaları ve dönüt almaları | Okuma |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Okuma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aksan, D. (2005). Türkçenin Zenginlikleri İncelikleri. Ankara: Bilgi Yayınevi | |
| 2 | Aksan, Doğan (2000). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. | |
| 3 | Özcan Demirel (2011) : “Yabancı Dil Öğretimi” , Pegem Akademi Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||