|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LYAZZAT NAKHANOVA (lnakhanova@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kazak halk edebiyatının temel kavramlarını ve kaynağını oluşturan eserleri ana hatlarıyla kavratmak; Kazak halk kültürünü öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kazak halk edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kazak halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kazak halk edebiyatının eserlerini farklı disiplinler ile yorumlayabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kazak halk kültürünü öğrenebilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kazak sözlü geleneğine ilişkin terminoloji; sözlü edebiyatın kaynakları; Kazak halk edebiyatı türleri ve ürünleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kazak halk edebiyatının temel kavramları | anlatma yöntemi |
2 | Kazak halk edebiyatında masal türü ve özellikleri | anlatma yöntemi |
3 | Kazak halk edebiyatında masal örnekleri ve incelenme yöntemleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
4 | Kazak halk edebiyatında masal örnekleri ve incelenme yöntemleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
5 | Kazak halk edebiyatında efsane türü ve özellikleri | anlatma yöntemi |
6 | Kazak halk edebiyatında efsane örnekleri ve incelenme yöntemleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
7 | Kazak halk edebiyatında efsane örnekleri ve incelenme yöntemleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kazak halk edebiyatında rivayetler ve özellikleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
10 | Kazak rivayetlerinden örnekler ve incelenme yöntemleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
11 | Kazak rivayetlerinden örnekler ve incelenme yöntemleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
12 | Efsane-rivayet ilişkisi | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
13 | Kazak halk türküleri ve özellikleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
14 | Kazak merasim türküleri ve özellikleri | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
15 | Kazak halk edebiyatında ninniler, maniler, ağıtlar | anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KENJEBAYEV, B., Qazaq Ädebiyeti Tarıyhınıñ Mäseleleri, Almatı,1973. | |
2 | Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü, Ankara,1998. | |
3 | YAMAN, Ertuğrul, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı, TDK Yayınları, Ankara, 2004. | |
4 | KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yayınları, Erzurum, 2006. | |
5 | TOGAN, A. Zeki Velidi, Bugünkü Türkili (Türkistan) ve Yakın Tarihi, Cilt:I, Istanbul, 1981. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |