Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 423 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 423 Adı: YENİ UYGUR EDEBİYATI METİN İNCELEME I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ERENOĞLU (neseerenoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE ERENOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
1860-1908 yılları arasında yazılmış örnek metinlerden hareketle dönemin fikir ve sanat hareketlerini öğrenmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Metin inceleme yöntemlerini kullanabilir. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yeni Uygur edebiyatından şiirleri doğru yöntemleri kullanarak tahlil edebilir. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1860-1908 arasında oluşan edebî grupların değerlendirilmesi, inceleme planının belirlenmesi ve oluşturulan listedeki örneklerin inceleme planı doğrultusunda değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çağdaş Uygur edebiyatı hakkında bilgi Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
2 Çağdaş Uygur edebiyatı hakkında bilgi Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
3 Çağdaş Uygur edebiyatı hakkında bilgi Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
4 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
5 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
6 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
7 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
8 Ara Sınav
9 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
10 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
11 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
12 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
13 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
14 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
15 Çağdaş Uygur şiirlerinin tahlili Anlatma yöntemi, İnceleme, metin tahlili
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İnayet, Alimcan. Abdülhaluk Uygur ve Şiirleri, Türk Dili Kurumu Yayınları, Ankara, 2007, 214 s.
2 Neşe Harbalioğlu (Ed.), Raile Abdulvahit Kaşgarlı (Yayıma Haz.), Çağdaş Uygur Hikâyelerinden Seçmeler, Ankara: Gazi Kitabevi, 2016, 418 s.
3 Neşe Harbalioğlu (Ed.), Raile Abdulvahit Kaşgarlı (Yayıma Haz.), Çağdaş Uygur Edebiyatı Tarihi, Ankara: Gazi Kitabevi,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150