Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kazak Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemlerini öğrenebilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Kazak Türkçesinin yazım kurallarını doğru uygulayabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kazak Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kazak Türkçesi ile kompozisyon yazabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kazak Türkçesinin yazım kuralları, Kazak Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemleri, biyografi, otobiyografi, mektup, dilekçe, rapor, kısa kompozisyon yazımı. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kazak Türkçesinin yazım kuralları |
anlatma yöntemi |
2 |
Kazak Türkçesinde doğru cümle kurma yöntemleri |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
3 |
Otobiyografi yazma |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
4 |
Dünyaya bakış açısı ile ilgili kompozisyon |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
5 |
Aile ile ilgili kompozisyon |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
6 |
Kazakistan’da bayram kutlamaları ile ilgili kompozisyon |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
7 |
Kazak bir yazar veya şairin tanıtımı |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kazakistan’ı tanıtan kompozisyon |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
10 |
Türkiye’yi tanıtan kompozisyon |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
11 |
Mektuplaşma |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
12 |
Dilekçe yazma |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
13 |
Rapor yazma |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
14 |
Özgeçmiş yazma |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
15 |
Makale yazma |
Örnek uygulama çalışmaları, Bireysel çalışma yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
BURAN, Ahmet, ALKAYA Ercan, Çağdaş Türk Lehçeleri, Akçağ Yay., Ankara, 2007. |
2 |
ÖNER, Mustafa, Bugünkü Kıpçak Türkçesi, TDK, Ankara 1998 |
3 |
TAÑAT Ayapova, , T., Kazak Tili, Negizgi Okulık, “Gılım”, Almatı, 1998. |
4 |
ERCİLASUN, Ahmet B, vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, KB Yayınları, Ankara, 1991. |
5 |
ERCİLASUN, A. B., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ Yayınları, Ankara, 2007. |
6 |
Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları. |
7 |
Kazak Türkçesinden çağdaş metin örnekleri (gazeteler, dergiler, CD ses kayıtları, filmler, internetten günlük yazılı haber metinleri). |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |