|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KORHAN KARACAOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sağlık kurumlarında yönetim sürecini her anlamda anlama | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yeni örgüt teorilerini sağlık hizmetlerine uyarlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sağlık hizmetlerinde yönetim fonksiyonlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yönetim ve ilgili kavramlar, yeni yönetim yaklaşımı, yönetimin işlevleri, yönetimde gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması, sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının değerlendirilmesi, sağlık işletmelerinde yönetimin ilkeleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yönetim ve ilgili kavramlar ve yönetimin işlevleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Yönetim Kuramları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Yönetim Kuramları-Modern Sonrası Güncel Kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Planlama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Örgütleme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Yöneltme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Koordinasyon | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Denetim | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Bilgi yönetimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Hastane organizasyon yapıları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Matriks Organizasyon Yapısı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Türkiye'deki hastane organizasyon yapılarını ilişkin örnekler(özel kesim) | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Sağlık Yönetiminde Yeni Gelişmeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Sağlık Sisteminde Değişim Yönetimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Metin Ateş, Sağlık İşletmeciliği, Beta Yayınları,2012 | |
| 2 | Adnan Çelik;M. Şerif Şimşek; Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Yayınevi, 2017 | |
| 3 | Koçel,T. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Yazı Tahtası, Projeksiyon Cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||