|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, ülkemizin ve gelişmiş bazı ülkelerin sağlık politikaları karşılaştırmalı olarak işlenerek sağlık politikalarını oluşturan ve etkileyen faktörler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca sağlık işletmeleri için planlama süreci, uygulama ve değerlendirme aşamaları da bu ders kapsamı içinde işlenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili temel kavramları ve modelleri uzmanlık düzeyinde kavrayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sağlık politikalarını belirleyen faktörler konusunda bilgi kazanmak, bu alanda yaşanan değişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilir |
PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sağlık politikası belirleme süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sağlık politikası uygulama süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sağlık politikalarını değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Sağlık hizmetlerinde planlama yöntemleri konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olabilir |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Türk sağlık sistemi hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilir |
PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-9 |
PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-10 |
PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili kavramlar ve modeller 2. Sağlık politikalarını etkileyen faktörler 3.Sağlık politikası belirleme süreci 4.Sağlık politikası uygulama süreci 5.Sağlık politikalarının değerlendirilmesi 6.Sağlık hizmetlerinde devletin rolü 7.Küreselleşme ve sağlık hizmetleri 8.Türk sağlık politikaları 9.Türk sağlık sistemi 10 Türkiye'de sağlık reformları 11.Planlama yöntemleri 12.Planlama süreci 13.Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama 14.Sağlık Bakanlığı stratejik planı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili kavramlar ve modeller | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
2 | Sağlık politikalarını etkileyen faktörler | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
3 | Sağlık politikası belirleme süreci | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
4 | Sağlık politikası uygulama süreci | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
5 | Sağlık politikalarının değerlendirilmesi | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
6 | Sağlık hizmetlerinde devletin rolü | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
7 | Küreselleşme ve sağlık hizmetleri | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk sağlık politikaları | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
10 | Türk sağlık sistemi | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
11 | Türkiye'de sağlık reformları | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
12 | Planlama yöntemleri | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
13 | Planlama süreci | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
14 | Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
15 | Sağlık Bakanlığı stratejik planı | Grup çalışması, tartışma yöntemi, Kavram Haritası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
BİLGİSAYAR |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 20 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 20 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 11 | 66 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |