|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halkbiliminin ortaya çıkışı, gelişim süreçleri, bu süreçlerde ortaya çıkan kuramları incelemek, Türk halkbiliminin ortaya çıkma ve gelişme evreleri ile gelinen noktayı karşılaştırmalı olarak değerlendirmek ve son tahlilde öğrencilere halkbiliminin incelediği alanları araştırma ve yorumlama becerileri kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1) Türk halkbilimi tarihi açısından önemli kişileri ve bilim adamlarını tanımak |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 2) Halkbilimi tarihi açısından önemli dönüm noktalarını ve olayları tanımak |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 3) Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarını bütünsel bir biçimde anlamak |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | 4) Halkbilimi disiplinin Türkiye’deki ve Avrupa’daki gelişimini kıyaslamak ve karşılaştırmalı analizlerde bulunabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk halkbilimi çalışmalarının tarihi, başlama neden ve süreçleri ve gelişme evreleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konuluk Değerlendirmesi ve Ödevlerin Verilmesi | Tartışma Yöntemi |
2 | Halkbiliminin Ayak Sesleri: Şiir ve İnşa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Ahmet Vefik Paşa ve Folklor’un İlk Kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Ziya Gökalp ve Halk Medeniyeti | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Köprülü ve Yeni Bir İlim: Halkiyat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Rıza Tevfik ve Folklor-Folk Lore | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Türk Ocakları: Halkbilim ve Ulusun İnşası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yöntemli Çalışma Arayışları: Türk Halk Bilgisi Derneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Halkbiliminin Ulusçu Yeni Yorumu: Halkevleri | Kitap Eleştirisi Makale Eleştirisi |
11 | Kent Dernekleri ve Turizmin Keşfi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Halkbiliminin Bilimsel Yükselişi ve Gözden Düşüşü: Boratav | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Devletin Yeniden Halkbilimine İlgisi: Milli Folklor Enstitüsü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Halkbiliminin Üniversiteye Dönüşü: Mehmet Kaplan | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi ve Türkiye | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The History of Folklore in Europe,G. Cocchiara, ISHI, 1981 | |
2 | Sibirya’dan Bir Masal Anası, İ. Başgöz, KB, 2002 | |
3 | Türk Bitiği D. Yıldırım, Akçağ, 1998 | |
4 | Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Öcal Oğuz, Grafiker 2004 | |
5 | Türk Halkbilimi,S. V. Örnek, KB 1995 | |
6 | Türk Halkbilimi, S. E.-Ş. Baykurt Ofset 1988 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak Kitap ve makaleler, bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 7 | 6 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 6 | 54 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |